همشهری آنلاین: مراسم یادبود سردار شهید علیرضا عاصمی، فرمانده تخریب قرارگاه‌های خاتم کربلا و نجف، روز پنجشنبه یازدهم دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای ابن سینا برگزار میشود.

به گزارش همشهري آنلاين، سردار شهید علیرضا عاصمی فرزند محمد در سال 1341 در کاشمر متولد شد. دوران تحصیل خود را تا پایان دوران دبیرستان در کاشمر پشت سر گذاشت . در دوران انقلاب نقش بسزایی داشت. او مسئول گروه هنری انجمن اسلامی بود. با پیروزی انقلاب و تشکیل نهادهای مختلف انقلابی در نهادهایی چون سپاه ، کمیته ، جهاد و ... به فعالیت مشغول شد. با آغاز جنگ جزو اولین افرادی افرادی بود که به جبهه اعزام شد.

بیش از 72 ماه در جبهه حضور داشت و در این مدت شهامت ، عرفان ، تخصص، تعهد و تعبد و خوش رفتاری ایشان زبانزد خاص و عام بود. او در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف از خط شکن تا فرمانده حضور فعال داشت . تخصص او در گروه تخریب بود و همواره تلاش داشت به تازه ترین اطلاعات علمی راجع به تخریب دست یابد و عموماً موفق بود. او با چاپ کتاب‌هایی در زمینه جنگ و خنثی کردن مین و انفجار و ... در زمینه آموزش به دیگر همرزمانش کمک شایانی کرد.

سرانجام در ساعت 2 بعدازظهر روز دوشنبه 13/10/1365 در سن 24 سالگي در حالی که عضو شورای فرماندهی و مسئول گردان تخریب تیپ ویژه پاسداران بود، به همراه دوستانش در حال خنثی سازی بمب های فرو ریخته شده توسط هواپیماهای متجاوز عراقی در باختران به شهادت رسید. او هم اكنون در کنار آرامگاه شهید مدرس در جوار مزار برادر شهیدش در کاشمر در خاك خفته است.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید:

مادر و پدر عزیزم مواظب باشید که امتحانات الهی ، یکی پس از دیگری اجرا می شود و این ما هستیم که باید از خدا بخواهیم که لحظه ای ما را به خودمان وا نگذارد . شاید یکی از علل آمدن من به جبهه همین بود که نخواستم خودم را فدای خود خواهی و خود بینی های بعضی بکنم و با آمدن به جبهه از لجنزاری که بعضی سودجویان و فرصت طلبان در شهر درست کرده بودند و زندگی را در خوب خوردن و خوب زندگی کردن می دیدند ،بیرون آمدم و در محیطی الهی و خدایی قرار گرفتم که دیگر کسی برای مقام و منصب کار نمی کند و معیار برتری ، همان ( ان اکرمکم عند الله اتقیکم ) هست و چیزی که در اینجا معنی ندارد، مسئله من و تو است که همه ما هستیم و ید واحد.

کد خبر 282406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha