یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدادعادل اعلام کرد: مصوبه‌ مجمع تشخیص‌ مصلحت درباره‌ تجمیع انتخابات مطابق‌ آیین‌نامه ‌است.

رییس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه 14 مرداد در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند درباره تجمیع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مصوبه داشته باشد؟گفت: نظرمجمع این بوده‌ که می‌تواند چنین نظری را به تصویب برساند و این اقدام خلاف آیین نامه داخلی مجمع نیست.

وی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره بررسی لایحه راهکارهای اجرایی اصل ‪ ۴۴‬در صحن علنی مجلس گفت: روزی که لایحه در صحن مجلس بررسی شود ، برنامه‌های ویژه‌ای درباره آن داریم که در زمان مقتضی اعلام خواهدشد.

در جلسه روز شنبه 13 مرداد مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد مصوبه مجلس درباره طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با دوره دهم ریاست جمهوری که به دلیل مغایرت با اصول 63 و 114 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت و درباره آن تصمیم‌گیری شد.

در این جلسه اعضا به بحث و بررسی مبسوط موضوع پرداختند و به اتفاق آرا مصوبه طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی  با دوره دهم ریاست جمهوری را رد کردند.

به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم و دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر خود برگزار خواهد شد تا با لحاظ کردن این تغییرات شاهد تجمیع انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با دوره پنجم شوراها باشیم و انتخابات دوره نهم مجلس نیز با انتخابات خبرگان رهبری یکی می شود.

کد خبر 28239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز