یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

ماموران گشت پلیس شهرستان خمین وقتی به یک خودروی پرشیا به‌خاطر سرعت بالایش دستور ایست دادند تصور نمی‌کردند که این ماجرا شروع فرار خونین مردان مسلح باشد.

حوادث ذاخلی

حدود ساعت 17:50عصر شنبه، مأموران گشت پليس شهرستان خمين در منطقه كناررودخانه به يك خودروي پژو پرشيا كه با سرعت زيادي در حركت بود مشكوك شدند. اين خودرو 3سرنشين داشت و مأموران به راننده دستور ايست دادند اما وي به سرعت ماشين افزود تا از دست پليس فرار كند.

از همان زمان بود كه تعقيب و گريز خونين بين پليس و مردان مسلح شروع شد. خودروي پرشيا با سرعت به فرار ادامه مي‌داد و اين در حالي بود كه گشت پليس در پي آن بود. در اين هنگام سرنشينان پرشيا براي متوقف كردن خودروي پليس شروع به تيراندازي كردند. آنها چندين گلوله شليك كردند كه تعدادي از آنها به‌خودروي پليس اصابت كرد و در نهايت باعث مجروح شدن يك سرباز و يكي از درجه‌داران پليس شد. مردان مسلح كه حالا از شهر خارج شده بودند براي فرار مسير شهرستان گلپايگان را در پيش گرفتند و مأموران كه قادر به ادمه تعقيب نبودند، ماجرا را از طريق بي‌سيم به مركز پليس مخابره كردند.

  • طرح مهار

طولي نكشيد كه خبر به پليس شهرستان گلپايگان رسيد و مأموران خود را براي متوقف كردن خودروي مرموز و دستگيري سرنشينان آن آماده كردند. مردان مسلح اما كاملا حرفه‌اي بودند و براي اينكه از سوي پليس غافلگير نشوند، در بين راه دانشجوي جواني به نام زارعي را گروگان گرفته و سوار خودروي خود كردند و به فرار ادامه دادند.

دقايقي بعد وقتي خودروي آنها به نزديكي شهر گلپايگان رسيد، پليس انتظامي و راهنمايي و رانندگي با اجراي طرح مهار در حوالي ميدان معلم اين شهر به كمين مردان مسلح نشسته بودند تا از ورود آنها به شهر و ايجاد خطر براي مردم جلوگيري كنند. مردان مسلح اما با ديدن مأموران نقشه هولناكي كشيدند كه شهادت 3پليس را به‌دنبال داشت. آنها درحالي‌كه با شليك گلوله به‌دست و پاي گروگانشان، او را مجروح كرده بودند، از ماشين پياده شدند و مأموران پليس را به رگبار بستند. هيچ‌كس پيش‌بيني نمي‌كرد كه آنها دست به چنين كاري بزنند و از همان زمان بود كه درگيري مسلحانه ميان پليس و مردان مسلح شروع شد.

اين درگيري پايان خوشي نداشت؛ چرا كه 7‌نفر از مأموران نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي و يكي از رهگذران كه براي ديدن حادثه به آنجا رفته بود، هدف گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند. شدت جراحت سرهنگ محمد هاشمي، جانشين فرمانده انتظامي گلپايگان و يكي از سربازان به نام صبوحي به حدي بود كه آنها در محل حادثه به شهادت رسيدند و 7نفر ديگر كه مجروح شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند. در ادامه تلاش پزشكان براي نجات جان ستوان‌دوم سيد مجيد مهدوي نيز به جايي نرسيد و او ساعتي پس از درگيري مسلحانه روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

  • فرار به خوانسار

مردان مسلح پس از شليك مرگبار به سوي ماموران، خودروي خود را در محل رها كرده و سوار بر يكي از خودروهاي پليس به فرارشان ادامه دادند. آنها اين‌بار مسير شهر خوانسار را در پيش گرفتند. به گفته يكي از شاهدان، مردان مسلح ظاهرا قصد فرار به سمت اصفهان را داشتند اما مسير را اشتباهي به سمت خوانسار رفتند.

تبهكاران فراري حوالي روستاي وانشان، بين مسير گلپايگان و خوانسار خودروي پليس را آتش زدند و با كمين در جاده يك كاميون آميكو يخچال‌دار را سرقت كردند و به فرارشان ادامه دادند. آنها چند دقيقه بعد دوباره برگشتند تا به جاده اصلي بروند كه در هنگام برگشت نيز تيراندازي كردند. مردان مسلح وقتي به روستاي «دُر» در مسير گلپايگان به اصفهان رسيدند كاميون را رها كردند و اين بار با تهديد اسلحه يك دستگاه وانت نيسان را به همراه راننده و فرزند پسر او دزديدند و متواري شدند. به‌دنبال اين ماجرا، تيم‌هاي عملياتي پليس وارد عمل شدند و تحقيقات براي شناسايي و رديابي مردان مسلح شروع شد.

مردان جنايتكار كه مي‌دانستند پليس در تعقيبشان است خودروي وانت سرقتي را نيز رها كردند تا بتوانند بي‌آنكه ردي از خودشان به‌جا بگذارند به فرار ادامه دهند. مأموران پليس وقتي خودروي وانت را پيدا كردند با صحنه هولناكي روبه‌رو شدند. راننده وانت و پسر 17ساله او به ضرب گلوله به قتل رسيده بودند كه جسد راننده داخل ماشين و جسد پسر او در كنار جاده افتاده بود. با پيدا شدن اجساد اين پدر و پسر تعداد قربانيان مردان مسلح به 5نفر رسيد و اين در حالي بود كه اثري از آنها نبود.

  • امنيت در شهر

از ميان 7 مجروح حادثه گلپايگان 2نفر به دليل وخامت حال به اصفهان اعزام شده و 5نفر در بيمارستان همان شهر بستري شدند كه يكي از آنها به نام سروان زينلي كه در اين حادثه 6گلوله به او اصابت كرده در آي سي‌يو بستري شده‌است. مراجعه مردم شهرستان گلپايگان به بيمارستان براي اهداي خون به مجروحان به حدي بود كه مسئولان استاني را شگفت‌زده كرد. جست‌وجوها براي يافتن ردي از جنايتكاران فراري ادامه دارد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان در جلسه شوراي تأمين به بيان جزئيات اين حادثه پرداخت و گفت: ضاربان ۳ نفر بودند كه در درگيري با نيروي انتظامي گلپايگان يك نفر از آنها كشته شد و ۲ نفر ديگر فراري و تحت تعقيب هستند. وي با تأكيد بر اينكه ضاربان هنوز در محدوده جغرافيايي استان هستند، ‌گفت: مردم خونسردي خود را حفظ كنند تا نيروي انتظامي با اطلاعاتي دقيق و منسجم ضاربان را دستگير كرده و به مردم معرفي كند.

استاندار اصفهان در شوراي تأمين نيز با ابراز تأسف از وقوع حادثه ناگوار در اين شهر گفت: مأموران جان بر كف نيروي انتظامي گلپايگان با جانفشاني از ورود سارقان و درگيري‌ها به داخل شهر جلوگيري كردند و مردم اطمينان داشته باشند كه هم‌اكنون آرامش كامل در شهر برقرار است و جاي هيچ‌گونه نگراني نيست و تمام تلاش شوراي تأمين استان براي دستگيري ضاربان ادامه دارد.

  • مأموريت ويژه كميسيون امنيت ملي

در همين حال محمدحسن ابوترابي فرد، نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست علني ديروز گفت: برخي از اشرار در شهر شهيدپرور گلپايگان دست به رفتارهاي غيرقابل تحمل زدند كه شايسته است مسئولان محترم خصوصا كميسيون امنيت ملي مجلس با توجه به اهميت موضوع، آن را مورد بررسي قرار دهند. وي ادامه داد: از كميسيون امنيت ملي مي‌خواهيم اقدامات عاجلي براي برخورد با تبهكاران و كساني كه در اين حوزه گرفتار تقصير يا قصور شده‌اند، داشته باشد.

کد خبر 282338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha