دختر و پسر جوانی در ۲ پرونده جداگانه قربانی دوستی در شبکه اجتماعی لاین شدند.

در نخستين پرونده پسر جوان وقتي سر قرار با دختر موردعلاقه‌اش ‌رفت با پسري روبه‌رو شد كه خودش را دختر جازده بود و در پرونده دوم دختري هدف اخاذي‌هاي يك پسرجوان قرار گرفت.نخستين پرونده در پليس آگاهي استان گلستان به جريان افتاد. شاكي به ماموران گفت: حدود 20روز قبل از طريق شبكه اجتماعي لاين با دختري به نام پرستو آشنا شدم.

در اين مدت گاهي از طريق لاين با هم چت مي‌كرديم تا اينكه با او تماس گرفتم و با هم صحبت كرديم. بعد از چند روز پرستو با من تماس گرفت و مرا به يك مهماني كه در خانه‌اش تدارك ديده بود دعوت كرد. من نيز دعوت او را پذيرفتم و با او در يكي از خيابان‌هاي شهرگرگان قرار گذاشتم. وقتي در محل قرار حاضر شدم پرستو با من تماس گرفت و مدعي شد كه مهماني شروع شده و چون نمي‌تواند مهمان‌هايش را در خانه تنها بگذارد، پسرعمه‌اش را به محل قرار مي‌فرستد.

بعد از چند دقيقه پسرجواني درحالي‌كه سوار بر پرايد بود به آنجا آمد. من نيز سوار ماشين شدم. كمي جلوتر 2‌پسر ديگر كه به‌گفته راننده از مهمان‌هاي پرستو بودند، سوار ماشين شدند. در بين راه ناگهان يكي از آنها با تهديد سر مرا به زيرصندلي برد و از من خواست سكوت كنم. آنها به سپس به سمت جاده‌اي خلوت رفتند و با تهديد و ضرب و شتم 500هزار تومان پول، ساعت، گوشي موبايل و تبلت مرا به سرقت بردند.

با اين شكايت تيمي از مأموران پليس آگاهي استان گلستان در رديابي‌هاي خود موفق به شناسايي متهم شدند. آنجا بود كه مشخص شد پرستو در حقيقت يك پسر جوان است كه خود را دختر جا زده تا نقشه زورگيري را اجرا كند. كارآگاهان در رديابي‌هاي خود موفق به شناسايي 2 متهم ديگر پرونده شدند و هفته گذشته در اقدامي غافلگيرانه آنها را دستگير كردند. سردسته باند كه دانشجوي رشته كامپيوتر است در بازجويي‌ها گفت: در فضاي مجازي لاين با شاكي آشنا شدم. با قرار دادن عكس دختر در پروفايلم او را فريب دادم. حتي براي صحبت با او هم از قبل فكرش را كرده بودم.

وقتي به او زنگ مي‌زدم با استفاده از نرم‌افزار تقليد صدا، با صداي زنانه با او صحبت مي‌كردم تا اينكه او را به مهماني دعوت و با دوستانم زورگيري از او را عملي كردم. سرهنگ اكبري رئيس پليس استان گلستان با اعلام اين خبر به همشهري گفت: متهمان اين پرونده با قرار قانوني روانه زندان شدند و تحقيقات از آنها براي افشاي زواياي پنهان ادامه دارد.

  • سرقت از پدر

دومين پرونده در استان مازندران و با شكايت مردي جوان به جريان افتاد. وي به مأموران پليس فتاي استان مازندران گفت: مدتي است كه در چندين نوبت پول از حسابم برداشت شده است. اين در حالي است كه زمان برداشت پول، من در محل كارم بودم.
با اين شكايت، مأموران به تحقيق دست زدند و دريافتند كه سرقت به شكل اينترنتي صورت گرفته است براي همين احتمال دادند كه دزد، آشنا بوده است. رديابي‌ها ادامه داشت تا اينكه مشخص شد دختر 16ساله شاكي اقدام به برداشت پول از حساب پدرش كرده است. وي به اداره پليس احضار شد و در تحقيقات راز سرقت را فاش كرد.

او گفت: مدتي قبل به پيشنهاد يكي از دوستانم برنامه لاين را در گوشي موبايلم نصب كردم و از طريق اين شبكه مجازي با پسردانشجويي به نام مهدي آشنا شدم. مدتي با هم چت مي‌كرديم تا اينكه بعد از مدتي با هم قرار گذاشتيم. آن روز مهدي با موبايلش عكس سلفي گرفت. بعد از آن ديدار به من وعده داد كه به‌زودي به خواستگاري‌ام مي‌آيد اما بعد از چند روز پيامي برايم فرستاد كه حسابي شوكه شدم. او تهديد كرده بود درصورتي كه به او پول ندهم عكس را در فضاي مجازي منتشر مي‌كند. من هم از ترس خانواده‌ام رمز اينترنتي حساب پدرم را برداشتم و در گوشه‌اي يادداشت كردم. فرداي آن روز وقتي او به محل كار رفت به يك كافي‌نت رفتم و به‌صورت اينترنتي 400هزار تومان شارژ خريد كردم. همچنين 520هزار تومان پول به كارتي كه مهدي اعلام كرده بود واريز كردم.

بعد از اظهارات اين دختر، مأموران مهدي را بازداشت كردند اما در بازجويي از او مشخص شد كه اخاذي از سوي دوست وي به نام سعيد صورت گرفته است. با دستگيري سعيد، وي در بازجويي‌ها گفت: وقتي اين دختر(شاكي) را همراه مهدي ديدم به او علاقه‌مند شدم. با جلب اعتماد مهدي، گوشي او را براي مدتي قرض گرفتم و از خط تلفن همراه او پيام‌هايي را براي اين دختر فرستادم. مي‌خواستم رابطه آنها را به هم بزنم براي همين به تهديد و اخاذي دست زدم و اصلا تصورش را نمي‌كردم كه لو بروم. بنابراين گزارش، تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 282236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha