همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تأسیس مجتمع تحصیلات تکمیلی و آزمایشگاه مرجع این دانشگاه در واحد کرج خبر داد.

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حميد میرزاده در نشست خبری پس از جلسه 6 دي ماه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: طبق چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی و مصوبات هيات رييسه دانشگاه، مقرر شد واحد کرج نقش خود را در حوزه محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف کرده و ارتقا دهد.

میرزاده افزود: در این جلسه مقرر شد مجتمع تحصیلات تکمیلی با هدف کمک به توسعه زیرساخت‌های این واحد و با اعتباری حدود 10 میلیارد تومان تأسیس شود که امیداوریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای صنعتی، یکی از مهمترین واحدها برشمرد و گفت: واحد کرج پس از طرح تجمیع توانست به واحد جامع دو ستاره تبدیل شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای 30 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، 12 دانشکده تخصصی، 1441 عضو هیأت علمی (71 استاد تمام، 114 دانشیار، 475 استادیار و 780 مربی و بورسیه) است.

وی درباره دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت رئیسه خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد تصویب 45 رشته در مقاطع ارشد و دکتری مطرح شد که قرار شد پس از تأیید این رشته‌ها در شورای گسترش آموزش عالی، واحد کرج از سال آینده اقدام به جذب دانشجو کند.

میرزاده همچنین از تصویب سه طرح دانش‌بنیان شامل تولید مقوای صنعتی بهداشتی از کاغذهای باطله، شناسایی خطر سقوط درختان پوسیده و یک طرح بایوزیستی - بایوشیمی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تصمیم‌گیری و تصویب در مورد جذب 110 عضو هیأت علمی در این واحد دانشگاهی، ساخت آزمایشگاه مرجع، تأسیس مرکز آموزش‌های محوری و کاربردی برای استفاده از آموزش‌های کاربردی و افتتاح مجتمع آموزشی جدیدالاحداث مجموعه سما در دهه فجر نیز خبر داد.

کد خبر 282229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha