می‌دانی که هر فصل، لاک‌پشت‌های پرنده با بال‌هایی از کتاب از فراز آسمان می‌گذرند. بعد تو می‌توانی کتاب‌هایی را که با آن‌ بال می‌زنند، ببینی و بخوانی.

یازدهمین جشن امضای فهرست لاک‌پشت پرنده، ۹ دی‌، در فروشگاه شهرکتاب مرکزی برگزار مي‌شود. به گزارش دوچرخه،‌ محمود برآبادي سخنگوي هيأت داوران لاك پشت پرنده مي‌گويد: «پس از بررسی و ارزیابی کتاب‌های منتشر شده در پاییز سال ۹۲، آثار نویسندگان و مترجمان و تصویرگران مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند و كتاب‌هايي كه لاك‌پشت دريافت كرده و در فهرست آمده‌اند با حضور پديدآورندگان‌شان در اين جشن امضا شركت مي‌كنند.»

او درباره‌ي نحوه‌ي داوري كتاب‌ها توضيح مي‌دهد: «13داور، كتاب‌ها را مطالعه‌ مي‌كنند و بر حسب ويژگي‌هاي كتاب به آن لاك پشت مي‌دهند. معمولاً كتاب‌هايي كه از سه تا شش لاك‌پشت دريافت كنند مي‌توانند در اين فهرست جا بگيرند. اما كتاب‌هايي كه پنج يا شش لاك پشت گرفته‌اند در جشن پايان سال دوباره ارزيابي خواهند شد و يك كتاب تأليفي، يك كتاب ترجمه و يك كتاب تصويري در نهايت انتخاب شده و جايره‌ي لاك‌پشت طلايي و نقره‌اي  را خواهند گرفت.»

در  فهرست يازدهم لاك‌پشت پرنده، احمدرضا احمدی، رضی هیرمندی، محمود کیانوش، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبان‌نژاد، کلر ژوبرت، محبوبه نجف‌خانی، مژگان کلهر، شهلا انتظاریان، محمدرضا شمس، الهام کاظمی، مهوش پارسی‌نژاد، آندرانیک خجومیان، فرح بهبهانی، حامد حبیبی، مهدی فاتحی، سید میثم موسوی، علی‌رضا اسدی، کتایون سلطانی، نسرین وکیلی، پارسا مهین‌پور، کامبیز کاکاوند، رؤیا اولاد حاجی، الهام مزارعی، لیدا طاهری، ناصر یوسفی، علی‌رضا جلالی‌فر، مریم رزاقی، آتوسا صالحی، سحر خراسانی، علی باباجانی، لیلا قنادپور، سحر حق‌گو، آرزو احمی، آسیه حیدری شاهی، مهدی مرادی، سیدمحمدمهدی شجاعی، معصومه اکبری، سیدمهدی میراسماعیلی، مهراد خوشبخت به یازدهمین فهرست لاک‌پشت پرنده راه يافتند.

در این مراسم، علاقه‌مندان می‌توانند با نویسندگان و مترجمان کتاب‌های برگزیده دیدار کنند و گپ بزنند. هم‌چنین، کتاب‌ها را با امضای پدیدآورنده تهیه کنند. این جشن فرصتی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها است تا با بهترین کتاب‌های منتشرشده در سال و پدیدآورندگان آن‌ها آشنا شوند.

«لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان است که هر فصل توسط گروهی از کارشناسان، منتقدان و نویسندگانِ ادبیات کودک نوجوان در دسته‌های ادبیات، کتاب‌های تصویری، علوم انسانی، هنر و سرگرمی معرفی می‌شود. کتاب‌های پیشنهادی ازنظر این گروه نسبت به دیگر آثار آن فصل برجسته‌تر بوده و ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را متمایز و شایسته‌ی پیشنهاد به خانواده‌ها، کتابداران، مربیان، مدارس و کتاب‌فروشان می‌سازد.

کد خبر 282157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha