شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام تعداد تلفات جانی ناشی از ابتلا به ویروس ابولا به هفت هزار و ۶۹۳ نفر رسیده‌است، به بیانی دیگر از آخرین بار، یعنی چهار روز پیش که سازمان بهداشت آمار تلفات را اعلام کرده، ۱۷۵ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

ابولا

براساس گزارش ديسكاوري، آمار پيشين تلفات ناشي از ابولا در 22 دسامبر اعلام شد كه بر اساس آن از ميان 19 هزار و 340 نفر مبتلا در سيرالئون، ليبريا و گينه، هفت هزار و 518 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمار تلفات جهاني اين بيماري هفت هزار و 708 نفر است كه شامل 6 تلفات در مالي، يكي در آمريكا و هشت نفر در نيجريه است. نيجريه در ماه اكتبر اعلام كرد ابولا كشورش از اين ويروس پاك شده‌است. اسپانيا و سنگال نيز كه كه به تازگي اعلام كرده‌بودند ابولا را از بين بردهاند،‌دو مورد ابتلاي جديد گزارش كرده‌اند.

سيرالئون كه با داشتن بيشترين تعداد مبتلايان به اين بيماري از ليبريا نيز سبقت گرفته‌است، در تاريخ 24 دسامبر 9 هزار و 203 مورد ابتلا و دو هزار و 655 تلفات ناشي از ابولا را گزارش كرده‌است. چهار روز پيش از آن، تلفات دو هزار و 556 نفر بود و هشت هزار و 939 نفر به ابولا مبتلا بودند.

سازمان بهداشت جهاني همچنين اعلام كرده كه آمار مبتلايان و تلفات در ليبرا رو به كاهش گذاشته و از هفت هزار و 862 مبتلا و سه هزار و 384 مرگ در 20 دسامبر به هفت هزار و 830 مبتلا و سه هزار و 376 مرگ رسيده‌است. در گينه نيز كه اين بيماري از يك سال پيش آغاز شد، دو هزار و 630 مورد ابتلا و هزار و 654 مورد مرگ گزارش شده‌است.

ابولا كه يكي از مرگبارترين ويروس‌هاي شناخته شده در تاريخ بشر به شمار مي‌رود، تنها از طريق تماس مستقيم با مايعات بدن بيمار انتقال پيدا مي‌كند. از اين رو امداد‌گران و افرادي كه اجساد و بدن بيماران را حمل مي‌كنند بيشتر از همه در معرض آلودگي به اين ويروس قرار دارند.

به گفته سازمان بهداشت جهاني، در 21 دسامبر 2014 ميلادي مجموعا 666 امدادگر به اين ويروس آلوده شده و 366 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 282144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha