همشهری آنلاین: «سرزمین نخبگان» این هفته به زندگی جوان خوش‌فکر ایرانی که موفق به اختراع لامپ های فوق کم مصرف شده می پردازد.

شبکه افق

به گزارش فارس؛ ایرانیان به هوش و ذکاوت معروفند و این امر ریشه در تاریخ دارد چه اینکه بسیاری از خاندان های مشهور ایرانی موفق شدند به وزارت و صدارت حتی در حکومت هایی مانند ایلخانان برسند.

هوش سرشار ایرانیان در دوره های گوناگون و در رشته های مختلف دانش، سبب ظهور دانشمندانی به نام همچون خواجه نصیرالدین طوسی ها، کرجی ها، ابن سیناها و ابوریحان بیرونی ها شده و جهانیان را انگشت به دهان گذاشته است. امروز هم هرچند بحث هایی مانند فرار مغزها وجود دارد و برخی نخبگان، جلای وطن می کنند و رهسپار کشورهای دیگر می شوند اما هستند مخترعان و مکتشفان فراوانی که در داخل کشور به علم آموزی و تولید دانش می پردازند.

مجموعه «سرزمین نخبگان» به زندگی و فعالیت تعدادی از نخبگان ایرانی می پردازد. در این قسمت به زندگی و فعالیت فخرالدین حجازی پرداخته می شود؛ جوانی که با جسارت خود توانسته لامپ های فوق کم مصرفLED را از انحصار چند کشور در آورده و به تولید انبوه در داخل کشور ایران برساند. محمد علی فارسی، کارگردان و تهیه کنندگان این مجموعه است. این قسمت از «سرزمین نخبگان» قرار است ساعت 17 روز جمعه پنجم دی ماه از شبکه افق سیما پخش شود.

کد خبر 282056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha