چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

بازار طلا و ارز در طول هفته‌ای که گذشت نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت.

سکه  ارز

دلار در اين هفته نيمه‌تعطيل 60تومان گران شد و بازار طلا و سكه با پايان‌ماه صفر به سمت خروج از ركود گام برداشت.
در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه تقريبا نيمي از بازار به فعاليت پرداخت و بخشي از بازار بزرگ تهران در اين ايام تعطيل بود تا نوسانات قيمت به‌دليل محدود شدن عرضه، افزايش يابد.

در طول اين هفته بهاي دلار رو به افزايش گذاشت تا از 3هزارو500 تومان به 3هزارو560 تومان افزايش يابد. هر دلار آمريكا روز گذشته در بازار آزاد تا نزديكي 3هزارو600 تومان هم پيش رفت اما عصر ديروز بازار از اين نرخ كوتاه آمد تا سطح افزايش قيمت در طول 5روز گذشته از هفته جاري به 60تومان برسد. قيمت دلار طي يك‌ماه گذشته از 3هزارو260 تومان به رقم فعلي رسيده است كه افزايش 300توماني را طي يك‌ماه اثبات مي‌كند. بازار طلا و سكه نيز وابسته به نرخ دلار نوسانات خود را دنبال كرده است.

هر سكه تمام بهار آزادي در طول يك‌ماه گذشته از 915هزار تومان به 993هزار تومان رسيده است. ديروز سكه تمام بهار آزادي با وجود رشد بهاي دلار، 2هزار تومان ارزان شد تا واكنشي به كاهش 20دلاري بهاي طلا طي 2روز گذشته نشان داده باشد. هر اونس طلا در طول هفته جاري از حدود يك‌هزار و 200دلار به زير يك هزار و 180دلار تنزل كرده است كه اين موضوع بهاي طلا و سكه در ايران را با كاهش مواجه ساخته است.

كاهش قيمت سكه بهار آزادي و طلا اما به‌دليل رشد بهاي دلار، در سطحي اندك باقي ماند تا اين بازار ارز باشد كه مانع همگامي نرخ طلا و سكه با بازارهاي جهاني شده است. روز گذشته بهاي تكه‌هاي كوچك نيز اندكي افزايش يافت كه افزايش تقاضا دليل اين اتفاق عنوان مي‌شود. رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران به همشهري گفت: از روز چهارشنبه با ورود به‌ماه ربيع‌الاول، وضعيت دادوستد در بازار طلا و سكه رفته رفته بهبود خواهد يافت. معمولا در اين‌ماه مراسم‌هاي ازدواج رونق مي‌گيرد تا معاملات طلا از ركود خارج شود. افزايش تقاضا براي خريد نيم سكه، ربع سكه و سكه يك گرمي موجب شد تا بهاي اين نوع مسكوكات يك هزار تومان افزايش يابد.

محمد كشتي آراي ادامه داد: قيمت جهاني طلا در طول هفته جاري با كاهش مواجه شده است و به‌نظر مي‌رسد با توجه به در پيش بودن سال نو ميلادي و تعطيلات پيش‌روي بازارهاي جهاني، تغييرات چنداني در قيمت طلاي جهاني رقم نخورد به همين دليل قيمت طلا و سكه در ايران وابسته به تغييرات بهاي ارز خواهد بود.

کد خبر 281964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha