در انفجاری انتحاری در منطقه مدائن در جنوب شرقی بغداد ۴۳ تن کشته و بیش از ۶۰ تن زخمی شدند. این حمله به نیروهای عضو شوراهای بیداری انجام شد که در نزدیکی یک قرارگاه نظامی عراق منتظر دریافت حقوق خود بودند.

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در انفجار انتحاری مدائن عراق

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، پلیس عراق گفت در جریان این حمله که به قرارگاه لشکر 42 ارتش عراق، صورت گرفت یک فرد مسلح کمر بند انفجاری خود را در میان تجمع نیروهای ارتش و شوراهای بیداری در کنار در ورودی مقر این لشکر منفجر کرد.

حیدر قاسم گزارشگر شبکه در بغداد در گفتگویی در این زمینه گفت این انفجار در قرارگاه لشکر 42 ارتش عراق در جنوب بغداد در حالی رخ داد که برخی از سربازان برای دریافت حقوق ماهانه خود جمع شده بودند.

خبرهای ضد و نقیضی درباره آمار نهایی قربانیان این حادثه وجود دارد برخی از خبرها حاکیست حدود 43 تن شهید و 61 تن زخمی شده اند البته آمارهایی که توسط وزارت دفاع اعلام خواهد شد قابل اعتمادتر است به ویژه آن که برخی خبرگزاری ها آمارهای ضد و نقیضی را در این باره به نقل از رسانه ها منتشر کرده اند.

ارتش عراق، پس از این انفجار، به سرعت محل حادثه را محاصره کرد و تیم های گشتی نیروی زمینی برای یافتن عوامل احتمالی این حادثه که احتمالا در روند اجرای این عملیات انفجاری نقش داشته و رسیدن این عامل انتحاری را به محل حضور نیروها تسهیل کرده اند، در منطقه مستقر شده و به گشت زنی پرداختند.

فرماندهان نظامی و مقامات بغداد این انفجار را به منزله پیام یا واکنشی به پیروزیهای اخیر یگان های ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی در جبهه های مختلف دانستند. به ویژه آن که ارتش در استان صلاح الدین توانست در سه محور پیروزیهای نظامی بزرگی را کسب و منطقه یثرب را محاصره کند.

افراد مسلح موجود در این شهر در صدد فرار به استان دیاله هستند این در حالی است که یگان های نظامی دیگر هم از منطقه الحوری یا کرانه راهبردی رودخانه دجله وارد این استان شده اند ارتش عراق همچنین سه محور دیگر منطقه را به کنترل خود درآورده است.

جنگنده های ارتش نیز حملاتی را به مراکز تجمع داعش در مناطق جنوب کرکوک و مشخصا در منطقه الریاض و منطقه الرشاد انجام دادند که براثر آن دهها تن از افراد مسلح داعش کشته شدند.

این یگان های نظامی در منطقه مستقر شده اند و تجهیزات نظامی هم در حال انتقال به مناطق بیجی است که یگان های ارتش بخش های وسیعی از آن را به کنترل خود درآورده اند. گروههای تروریستی بارها به این

منطقه حمله کردند چرا که آزادسازی این منطقه موجب قطع خطوط مواصلاتی و تدارکاتی نیروهای داعش در مناطق الانبار، صلاح الدین و الدیاله با دژ اصلی این گروهها در مناطق جنوب موصل شده است.

ارتش عراق همچنین توانست حملات داعش به گذرگاه مرزی الولید در غرب شهر الرمادی را دفع کند و همه نیروهای مهاجم داعش در این منطقه را به هلاکت برساند. این در حالی است که یگان های نظامی دیگر از الرمادی به این منطقه آمده اند.

کد خبر 281941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha