همشهری آنلاین: نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه با بیان این‌که ایران بهشت متخلفین مالیاتی است، گفت: متأسفانه در کشور به راحتی فرار مالیاتی صورت می‌گیرد.

علیرضا خسروی

به گزارش ایسنا، علیرضا خسروی در جمع خبرنگاران سمنانی اظهار کرد: شوربختانه در کشور ما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند به راحتی از زیر بار ان شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان این‌که دولت گام‌های بلندی در حوزه دولت الکترونیک برداشته است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در این حوزه خوب وارد شده و گام‌های بلندی از جمله در بخش‌های گمرک،بهداشت و درمان و.. برداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده رانت‌خواری نیز تصریح کرد: تا مادامی که در حوزه صادرات و واردات رانت وجود دارد در این بخش با مشکل مواجه خواهیم بود؛ لذا راه چاره آن نخست تحقق دولت الکترونیک است که در این راستا دولت یازدهم اقدامات درخور توجهی انجام داده است. همچنین کم کردن تعرفه‌ها و کاهش مدت زمان ماندن کالاها در گمرک از اقدامات دیگری است که می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی، به بودجه امسال اشاره کرد و گفت: یکی از ارقامی که می‌توانیم به بودجه امسال اضافه کنیم رقمی است که از محل عدم انجام برخی پروازهای اختصاص غیرضروری به دست می‌آید؛ از مردادماه تا آذر ماه امسال 27 پرواز اختصاص داشته‌ایم. اگرچه برخی از این پروازها اجتناب‌ناپذیر و ضروری است اما برخی از آن‌ها را نیز می‌ توان حذف کرد و از صرفه‌جویی که در این بخش صورت می‌گیرد، می توان بودجه بخش‌های دیگر را سامان داد.

کد خبر 281759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha