همشهری آنلاین: معاون اسکان و پذیرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی از حضور۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به شهر مشهد خبر داد و گفت:در این ایام به هیچ وجه زائران در فضای آزاد اسکان ندارند‌ و همه آنها اسکان سرپوشیده خواهند داشت.

مشهد

به گزارش ايسنا،‌ سیدجواد موسوی، معاون اسکان و پذیرایی ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به بسیج تمام دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به زائران مشهدالرضا براساس هماهنگی با استانداری خراسان رضوی و 12 معاونت زیرمجموعه آن گفت: تمام جلسه‌ها با اتحادیه‌های صنفی برگزار و فضاهایی برای اقامت 300 هزار نفر در شب در هتل‌ها‌، هتل آپارتمان‌ها ،‌ مهمان‌پذیرها و مدارس ایجاد شده است. علاوه بر این، اسکان 17 هزار نفر در شرایط اضطراری و در مواقع برف و باران پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه 90 درصد واحدهای اقامتی هم اکنون پر شده است‌، افزود: پیش‌بینی ما برای ورود سه میلیون زائر در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)‌ و شهادت امام رضا(ع) به شهر مشهد است که متناسب با آن شهر مجهز شده است.

او در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هشت هزار دسته عزاداری وارد شهر مشهد شده‌ است‌، درباره حرکت زائران پیاده اظهار کرد: سال گذشته 162 هزار زائر از شش محور پیاده به شهر مشهد وارد شدند. هم اکنون 70 هزار شب از زائران پیاده در مشهد اقامت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و خدمات رسانی به زائران پیاده از سوی جمعیت خودجوش خدمت‌گزاران زائران پیاده صورت می‌گیرد که 86 مکان اقامتی را برای اسکان و پذیرایی این زائران تجهیز کرده‌اند. همچنین هشت هزار خادم افتخاری به زائران پیاده خدمات‌رسانی می‌کنند و در مسیر حرکت آنها ایستگاه‌های صلواتی را برپا کرده‌اند.

موسوی افزود: بزرگترین کاروان زائران پیاده با جمعیتی بالغ بر 4500 نفر از شهر نیشابور هر سال به سمت مشهد حرکت می‌کند که ما تجهیزات لازم را برای اسکان و خدمات رسانی به این کاروان آماده کرده‌ایم و منتظر ورود آنها هستیم.

به گفته او، 300 مدرسه برای اسکان رایگان زائران پیاده تجهیز شده که هم اکنون ظرفیت 130 مدرسه تکمیل شده است‌، همچنین روزانه 30 هزار وعده غذای گرم بین این زائران توضیح خواهد شد.

معاون گردشگری استان خراسان رضوی درباره اسکان زائران مشهد الرضا در فضای سرپوشیده گفت: حرکت پیاده زائران به سمت مشهد و بارگاه امام رضا (ع) حدود 13 سال است که انجام می‌شود،‌ ستاد خدمات سفر جلسات زیادی داشته و پیش از آغاز این مراسم نمایندگان دسته‌های پیاده فراخوان شده‌اند. بنابراین ما برای اسکان جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر آمادگی داریم و به هیچ وجه هیچ زائری در فضای آزاد اسکان نخواهد داشت و اسکان همه آنها سرپوشیده است.

او همچنین درباره کنترل قیمت هتل‌ها گفت: بیشترین اقامتگاه‌هایی که در این ایام مورد استفاده قرار می‌گیرند مهمان‌پذیرها و هتل‌هایی با درجه پایین هستند، چرا که بیشتر مسافران این ایام به صورت گروهی سفر می‌کنند. این اقامتگاه ‌ها هم اکنون 100 درصد ظرفیت‌شان تکمیل شده و خوشبختانه هیچ مشکل و شکایتی گزارش نشده است.

كنترل قيمت هتل‌ها

معاون اسکان و پذیرایی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی این آیین را که هر سال با حرکت زائران پیاده به سمت مشهد گرامی داشته می‌شود را ارزشمند دانست و خواستار توجه جدی‌تر نسبت به آن شد و گفت: ما باید مشهد را به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام مطرح کنیم، اما متاسفانه با وجود آنکه این شهر میزبان سه میلیون نفر جمعیت است، اما رسانه‌ها چندان توجهی به آن نمی‌کنند. این در حالی است که اگر یک موتور تصادف کند، خبر 20 و 30 تلویزیون به سرعت آن را منتشر می‌کنند و بخش‌های خبری دیگر در چندین نوبت به آن می‌پردازند. اما چنین واقعه‌ای که حتی در حج هم کمتر رخ می‌دهد از چشم رسانه ملی دور مانده است.

کد خبر 281698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha