همشهری آنلاین: معاون پارلمانی وزارت علوم گفت: لایحه برخورد با تقلب در پایان نامه ها، برای دولت ارسال شده و بعد از کار در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش مهر، دکتر سعدالله‌ نصیری قیداری در خصوص آخرین وضعیت لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها گفت: این لایحه برای دولت ارسال شده و بعد از کار در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: این لایحه برای مباحث بیرون از آموزش عالی است و پیگیر هستیم هرچه زودتر به مجلس برسد.

معاون پارلمانی وزارت علوم افزود: اما آنچه که به مباحث داخل وزارت علوم مربوط است، شیوه نامه‌ای است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است.

وی ادامه داد: براساس این شیوه نامه، نحوه عملکرد دانشجویان و اساتید در رابطه با تنظیم مقالات و پایان نامه‌ها تدوین شده است و اگر تخلف صورت گیرد با آنها برخورد می‌شود.

نصیری قیداری پیش از این دراین رابطه عنوان کرده بود برخورد با تقلبهای علمی در قالب لایحه ای که به امضای وزیر علوم رسیده برای بررسی در مجلس به زودی به دولت ارسال خواهد شد.

وی درباره دو راهکار در نظر گرفته شده برای مقابله با تقلبهای علمی که در این لایحه گنجانده شده، عنوان کرده بود نخستین راهکار درون آموزش عالی و نحوه برخورد با تخلفات احتمالی دانشجویان و استادان است. برای برخورد با این تخلفات قانون داریم و نیازی به تصویب قانون دیگری نیست.

نصیری قیداری درباره برخورد با بنگاه ها و اشخاص حقیقی که خارج از دانشگاه به قصد انتفاع به آموزش و پژوهش می پردازند، نیز تاکید کرده بود: این دسته از افراد و بنگاهها که بدون مجوز و خلاف قانون از یافته های پژوهشی افراد سوء استفاده می کنند و به متقاضیان به صورت غیرقانونی می فروشند، مشمول برخوردهای قانونی می شوند که لازم است برای این موارد قانون وضع شود.

کد خبر 281694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha