گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که بر اساس آن سیستم نقل و انتقال فرهنگیان عادلانه شود.

محمود فرشیدی افزود: ما بحث عدالت آموزشی را در برنامه‌های اصلی خود داریم به این معنی که همه دانش‌آموزان بتوانند از خدمات آموزشی به طور عادلانه برخوردار شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه در مناطق محروم برای دانش‌آموزان با کمبود نیرو مواجهیم. این در حالی است که در شهرهای بزرگ، معلم مازاد داریم.

فرشیدی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای ایجاد عدالت در سیستم نقل و انتقال فرهنگیان، ارائه خدمات رفاهی بیشتر برای فرهنگیانی است که به مناطق محروم منتقل می‌شوند.

وی به لایحه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این لایحه نیز تعدادی از فرهنگیان که در شهرهای بزرگ مازاد هستند، بازنشسته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بحث‌هایی نیز در دولت مطرح است برای ارائه خدمات به کسانی که حاضر هستند از تهران به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

وی اضافه کرد: از سال گذشته در نظر گرفتیم برای فرهنگیانی که حاضرند در مناطق محروم تحصیل کنند، امتیازات بیشتری را قائل شویم که برنامه‌هایی نیز در این خصوص در نظر داریم.

انتقال5500 فرهنگی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش گفت: در سیستم نقل و انتقال فرهنگیان امسال 5 هزار و 500 فرهنگی منتقل می‌شوند.

محمدرضا محدث‌خراسانی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: هر ساله تعدادی از فرهنگیان درخواست انتقال از شهر محل کار به شهرهای دیگر دارند که این موارد در وزارت آموزش و پرورش بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواست انتقال فرهنگیان در صورتی پذیرفته می‌شود که شهر مبدأ، عدم نیاز به فرهنگی را اعلام کند و شهر مقصد نیز به تخصص فرهنگی نیاز داشته باشد.

محدث خراسانی اظهار داشت: امسال حدود 15 هزار نفر متقاضی انتقال از شهر محل کار خود به شهرهای دیگر بودند.

کد خبر 28167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز