همشهری‌آنلاین: مجموعه‌ای از حملات سایبری در سال جاری تیتر نشریات را تشکیل داده بود و این وضعیت در سال ۲۰۱۵ به شکل بدتری از جانب هکرها با استفاده از تکتیک‌های پیشرفته‌تر برای نفوذ به داخل شبکه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

هک

به گزارش شارا، محققان مک‌آفی ضمن اعلام این خبر افزودند، آزمایشگاه مک‌آفی 2015 تهدیدهایی را پیش‌بینی می‌کند که به نظر می‌رسد جنگ سایبری و جاسوسی، در استراتژی‌های جدیدی از هکرها برای پنهان ساختن رد پای خود و سرقت اطلاعات حساس ادامه پیدا کند.

این گزارش می‌افزاید: حملات جاسوسی سایبری ادامه خواهد یافت.

بازیکنان در دراز مدت تبدیل به پناهگاهی برای جمع‌آوری اطلاعات خواهند شد، در حالیکه تازه واردان جویای راه‌هایی برای سرقت پول و مختل کردن دشمنان خود هستند.

مک‌آفی می‌گوید: دولت های کوچک و گروه‌های ترور فعالیت بیشتری خواهند کرد و ‌با راه اندازی خدمات حملات غیر قابل انکار فلج کننده یا استفاده از نرم افزارهای مخربی که تمام داده های بوت اولیه را از بین می برند، شبکه‌های دشمنان خودشان را نابود می‌کنند.

محققان می‌گویند، در همین زمان، جرائم سایبری از روش‌های بهتری برای مخفی‌سازی شبکه قربانی، برای انجام سرقت طولانی مدت بدون اینکه شناسایی انجام شود، صورت می‌پذیرد.

اين گزارش می‌گوید: به این صورت، مجرمان شروع به جستجو و عمل بیشتر همانند بازیگران دولت ملت سایبر برای جاسوسی‌های پیچیده می‌کنند، که در نتیجه آن اطلاعات مشاهده و جمع آوری می شود.

  • طرح‌ریزی حملات وسیع‌تر

گزارش همچنان می‌گوید که هکران جویای هدف قرار دادن ابزارهای متصل بیشتری هستند، این ابزارها از قبیل کامپیوترها در بخش‌های تولیدی، کشاورزی و مراقبت های بهداشتی می باشند.

مک‌آفی گفت، این در حال حاضر میان هکرانی که دستگاه هایی از قبیل وبکم ها را با امنیت پایین و سیستم های کنترل صنعتی را هدف قرار می دهند، دیده می‌شود. اما مراقبت های بهداشتی به عنوان یک بخش ویژه نگران کننده است.

گزارش می افزاید: ‌با افزایش دستگاه های بهداشت و درمان و استفاده از آنها در بیمارستان ها، تهدید به از دست دادن اطلاعات موجود در این دستگاه ها در آینده به احتمال زیاد افزایش می یابد.‌

اشاره شده است که داده‌های مراقبت های بهداشتی، در بین بازار سیاه هکرها ‌حتی با ارزش تر از داده های کارت اعتباری است‌.

مک‌آفی می‌گوید، دیگر تهدیدات نیز رشد خواهند کرد، شامل «انبار باج»، که داده ها را قفل می کند و نیروهای قربانی را برای پرداخت باج تهدید می کند، و حملات سیستم عامل های تلفن همراه نیز از این دسته اند.

  • چین، روسیه با حملات اخیر پیوند خورده‌اند

در بخش خرده فروشی، پرداخت دیجیتال ممکن است خطر اسکیمرهای کارت اعتباری را به همراه داشته باشد، اما هکرها ممکن است قادر باشند که سیستم‌های بی سیمی نظیر بلوتوث و ارتباطات میدانی نزدیک (NFC) را که توسط پرداخت‌های موبایل استفاده می‌شود را هدف قرار دهند.

بر اساس اين گزارش: با مصرف کنندگان در حال حاضر ارسال اطلاعات پرداخت بر یک پروتکل با آسیب پذیری های شناخته شده، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این زیرساخت ها در سال 2015 ظهور کنند.

این گزارش در پی ضعف اخبار درباره حملات سایبری بلند مقیاس که با روسیه و چین در ارتباط است می آید، و یک نفوذ عمده از تصاویر سونی که حجم انبوهی از داده ها را به سرقت برده اند نیز به آنها مرتبط است.

در خرده فروشی، انبار خانه و سایرین گزارش کرده اند که نقض آشکاری بر میلیون ها مشتری تاثیر گذاشته است.

معاون ارشد اینتل و صاحب مک‌آفی، وینسنت ویفر گفت: سال 2014، سال اعتماد متزلزل است.

بازگرداندن اعتماد در سال 2015 نیازمند همکاری صنعتی قوی‌تر، استانداردهای جدید برای چشم انداز تهدید‌ها و حالت امنیتی جدید برای مواردی که برای تشخیص نیاز به زمان دارد، می‌باشد.

کد خبر 281650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha