همشهری آنلاین: پزشکان ژاپنی اظهار داشتند: در صورتی که فرد نتواند مدت زمان حداقل ۲۰ ثانیه تعادلش را روی یک پا حفظ کند در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار دارد.

پا

به گزارش ایسنا به نقل از مجله "هلث دي نيوز" طبق بررسی‌های پزشکان ژاپنی افرادی که به سختی می‌توانند روی یک پای خود بایستند از این واقعیت حکایت دارد که آنان دچار سکته مغزی خفیف یا خونریزی مختصری شده‌اند و این مفهوم را دربردارد که خطر سکته مغزی در آنان بالاتر است.

«یاسو هارو تابارا» از دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو گفت: افرادی که نمی‌توانند هنگام ایستادن روی یک پا تعادل خود را حفظ کنند و در راه رفتن مشکل دارند، لازم است به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که این ناتوانی می‌تواند نشان‌دهنده نارسایی مغزی یا زوال ذهنی در آنان باشد.

سکته مغزی عامل اصلی ناتوانی و مرگ است و زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به بخشی از مغز به دلیل لختگی یا خونریزی متوقف شود.

به گزارش هلث دی‌نیوز، در بین بررسی از 1400 زن و مرد با متوسط عمر 67 سال درخواست شد برای مدت زمان یک دقیقه روی یک پای خود بایستند. همچنین اسکن مغزی از آنان انجام گرفت و مشخص شد ناتوانی در حفظ تعادل برای ایستادن روی یک پا در مدت زمان 20 ثانیه با خونریزی جزیی یا سکته خفیف مغزی ارتباط دارد.

کد خبر 281634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha