یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند نقاش و تصویرگر مجموعه‌ای از آثار نقاشی‌ خود را که در سفر کشیده به‌نمایش می‌گذارد.

علی اکبر صادقی

به گزارش ايسنا؛ علی‌اکبر صادقی اظهار کرد: 16 اثر نقاشی از مجموعه‌ی 50 اثر «همسفر با علی‌اکبر صادقی» را در فرهنگسرای ارسباران به‌نمایش می‌گذارم.

او ادامه داد: من این نقاشی‌ها را در سفرهایی که به دبی، لس‌انجلس، کانادا، انگلستان، تایلند و مالزی داشتم، کشیده‌ام. هربار که به سفر می‌روم، ابزار نقاشی‌ را هم با خود می‌برم و در سفر نقاشی می‌کشم.

این هنرمند افزود: این آثار با راپید و ماژیک کشیده شده‌اند، در یک اثر نیز رنگ روغن به کار رفته‌ است. سبک این آثار نیز سورئال است.

این نمایشگاه از از پنجم دی‌ماه به‌مدت 17 روز در فرهنگسرای ارسباران برپا است وعلاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 14 تا 19 برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صادقی متولد 1316 تهران است. او در سال 1337 در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرد. سپس در سال 1338 سبک ویژه‌ای را در هنر ویتره‌ای یا شیشه‌بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد.

او سال‌ها به شیوه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف نقاشی مانند ساختن آفیشن فیلم، گرافیک تبلیغاتی و جعبه سازی، جلد کتاب کار کرد و پس از پایان تحصیل از دانشکده هنرهای زیبا به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به ساخت چند فیلم نقاشی متحرک زد.

وی فعالیت هنری را سال 1350 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فیلم نقاشی متحرک به نام «هفت شهر» آغاز کرد و برای چند کتاب تصویر کشید او در این هنگام در زمینه نقاشی متحرک، تصویرگری کتاب، نقاشی آبرنگ و رنگ و روغن چیره دست بود.

صادقی همچنین در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آن‌ها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفتند. در سال 1356 صادقی فیلم‌سازی را بکلی کنار گذاشت و به نقاشی به سبک سورئالیسم روی آورد و در سال 1367 پس از سال‌ها دور بودن از نقاشی آبرنگ آن را از سر گرفت.

صادقی کارهای اولیه نقاشی‌اش را با آبرنگ انجام داد، ولی از زمانی که وارد دانشکده هنرهای زیبا شد، استفاده از رنگ روغن را در کارهای تصویری خود آغاز کرد.

این هنرمند پیشکسوت جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال 1978 برای کتاب «عبادتی چون تفکر نیست»، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال 1980 به‌عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویرگری کتاب سال تهران در سال 1368 از جمله جوایزی است که صادقی دریافت کرده است.

نمایشگاه‌های متعددی از آثار این هنرمند در داخل و خارج از کشور برپا شده‌اند.

کد خبر 281594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha