همشهری‌آنلاین: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تثبیت وضعیت اشتغال در سال ۹۳ خبر داد و گفت: با اقدامات و برخوردهای کلینیکی جلوی ریزش ۳۰۰ هزار نیروی کار در بنگاه ها گرفته شد.

اشتغال

حسن طایی ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: اگرچه موضوع ریزش نیروی انسانی تا پایان سال 92 همچنان ادامه داشت اما از ابتدای سال جاری تاکنون از ریزش نیروی انسانی به‌طور جدی جلوگیری شده و مجموعه تلاش‌ها  برای حفظ و تثبیت اشتغال موجود و نیروهای کار شاغل در بنگاه‌ها بوده است.

طایی ادامه داد: دولت تدبیر و امید حفظ و تثبیت اشتغال موجود را سرلوحه کار خود قرار داده و بر این اساس تلاش کرده تا با توجه به بودجه‌ها و اعتباراتی که در اختیار دارد سطح اشتغال موجود را حفظ کند.

او در ادامه از توانمندسازی مهارتی روستاییان و عشایر خبرداد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به کمک بازار کار بیاید " اشتغال روستایی" است و در این راستا موضوع توانمندسازی مهارتی روستاییان و عشایر در جلسه آذرماه شورای عالی کار مطرح و مقرر شد تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این مسئولیت را برعهده بگیرد.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و به همین میزان پتانسیل استفاده از اشتغال در بازار کار وجود دارد که می تواند منبع خوبی برای بازار کار به شمار آید.

طایی تصریح کرد: با هدایت جمعیت به روستاها و جلوگیری از پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها می‌توان امکان استفاده از منابع و امکانات بالقوه سرزمینی را فراهم و به بازار کار کشور کمک کرد.

او گفت:در راستای بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار و برای هماهنگی بیشتر در زمینه اشتغال روستایی، چندین جلسه بین دستگاه‌های موثر در روستاها برگزار و تلاش شد تا از توانایی دستگاه‌های مذکور برای نقش‌آفرینی در روستاها استفاده شود که خوشبختانه این کار هم اکنون آغاز شده است.

کد خبر 281463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha