همشهری آنلاین: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت که راحتی مردم را فراهم کرده است، موقتی نباشد و همه مردم به ویژه مناطق محروم را تحت پوشش قرار دهد.

وزیر بهداشت - هاشمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، این مرجع تقلید اجرای طرح تحول سلامت را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بر استمرار و توسعه این طرح تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی پیشرفت های پزشکی کشور را حیرت آور و افتخارآمیز اعلام کرد و گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارهای دشمنان ،جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی به خود کفایی رسیده است که این موفقیت از برکات محدودیت ها بدست آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به نگرانی های مردم که ممکن است طرح تحول سلامت موقت و مقطعی باشد ، افزود : نگذارید این طرح ارزشمندکمرنگ شود.

آیت اله مکارم شیرازی همچنین توجه به افزایش جمعیت را ضروری دانست و با ابراز تاسف از اینکه در برخی از مناطق همچنان سیاست تنظیم خانواده اجرا می شود، افزود: باید وزارت بهداشت به این گونه فعالیت ها در مراکز بهداشتی و خدماتی خاتمه دهد.

در این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از فعالیتهای این وزراتخانه ارائه کرد.

تجلیل از طرح تحول سلامت

آیت ا... صافی گلپایگانی در دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اجرای طرح تحول نظام سلامت را مایع رضایت مندی و خوشحالی مردم دانست.

این مرجع تقلید از اقدام شایسته دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت قدردانی کرد و گفت: در این راه خسته و مایوس نشوید چون پشتیبان بزرگی همچون مردم دارید.

آیت ا... صافی گلپایگانی همچنین کنترل موالید در کشور را خطری جدی دانست و با اشاره به اینکه از قبل مخالف این طرح بود از مسئولان خواست با کارهای فرهنگی و تصویب قوانین حمایتی گام های اساسی برای رشد جمعیت بردارند.

لزوم اجرای طرح تحول سلامت در مناطق محروم

آیت الله نوری همدانی طرح تحول نظام سلامت را اقدامی بزرگ و از افتخارات دولت دانست و گفت: همگان باید قدردان این اقدام بسیار ارزشمند وزارت بهداشت باشند.

این مرجع تقلید در دیدار وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افزود: طرح تحول نظام سلامت باید بتواند تمام مناطق به ویژه مناطق محروم را که شاید سالها دسترسی به خدمات پزشکی نداشتند در برگیرد.

آیت الله نوری همدانی همچنین از اقدامات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در پوشش جمعیت نابارور کشور قدردانی کرد و گفت: البته این سیاست باید با نظارت کامل صورت گیرد.

طرح گسترده‌ افزایش موالید در دست اقدام

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرای سیاستهای ازدیاد نسل را رویکرد این وزارت خانه اعلام کرد.

دکترقاضی زاده هاشمی امروز در سفر به قم و درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای ازدیاد نسل افزود : 30 هزار بهورز در 18 هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی هم اکنون برنامه های تشویق باروری را در دست اجرا دارند.

وی با بیان این که آمارها نشان از تغییر مسیر و آهنگ در ازدیاد نسل دارد و افزود : این مسیر تغییر کرده است اما به آنچه باید برسیم هنوز نرسیده ایم.

دکتر هاشمی افزود : برای درمان ناباروری هم برنامه های ویژه ای انجام شده است و به زودی خدمات ویژه ای درمراکز دولتی به آنان انجام می شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مهمترین برنامه های این وزارتخانه را در6 ماه آینده نظارت و تقویت برنامه های ارتقا سلامت دانست و افزود : حفظ کارهای گذشته و دستاوردهای آن و رفع نواقص در 6 ماه آینده و انجام امور نظارتی و رفع اشکالات مهمترین کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در 6 ماه آینده است

دکتر هاشمی با بیان اینکه اگر اوضاع مالی دولت تغییر یابد سال آینده سرو سامان دادن به دندان پزشکی و بیمه ها و سلامت حاشیه نشین ها از برنامه های مهم این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دف از سفر به قم را همزمانی با روز وحدت حوزه و دانشگاه و بهرمندی از رهنمودهای مراجع دانست و افزود : در این دیدارها گزارشی از فعالیت های انجام شده نیز ارائه خواهد شد.

دکتر هاشمی از برنامه هایی برای ایجاد مراکز آموزش عالی در قم ویژه علاقه مندان به فراگیری علوم پزشکی از کشورهای اسلامی خبر داد و افزود : بعد از رفع مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان در قم این برنامه ها هم اجرایی می شود.

کد خبر 281445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha