همشهری آنلاین: در نوار شمالی کشور بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق شاهد بارندگی هستیم و از ایستگاه‌های شاهرود، تویسرکان، کجور،‌ بلده، بروجرد و سمیرم بارش برف گزارش شده است.

برف

ایسنا نوشت: گودرزی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوای کشور با بیان این مطلب گفت برای 24 ساعت آینده در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و برای شمال شرق کشور، استان خراسان شمالی، شمال استان سمنان، خراسان رضوی و با احتمال برای خراسان جنوبی بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است.

وی ادامه داد که بارش‌ها عصر پنجشنبه (27 آذر) با شدت کمتری در بخش‌هایی از شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج نیز این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

به گفته گودرزی، بعدازظهر امروز و پنجشنبه آب‌های خلیج فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای فردا در اکثر نقاط کشور آسمانی تقریبا صاف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل، به دلیل افزایش رطوبت در سطح زمین فردا صبح آسمان این مناطق مه آلود خواهد بود.

برای تهران نیز آسمان نیمه ابری به تدریج کاهش ابر را داریم. برای فردا نیز آسمانی صاف تا کمی ابری خواهیم داشت. روز جمعه در تهران آسمان صاف در پاره‌ای نقاط غبار پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما امروز در تهران به 10 درجه بالای صفر می‌رسد، انتظار داریم کمینه دما برای فردا صبح به 3 درجه بالای صفر برسد و نسبت به امروز صبح هوای تهران کمی سردتر می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، سردترین ایستگاه کشور امروز صبح ایستگاه کرمان با دمای 8 درجه زیر صفر و بوشهر دیروز با 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان کشور است.

کد خبر 281402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha