همشهری آنلاین: محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مشوق‌های مهم دولت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بخش خصوصی است گفت:‌ تلاش می‌کنیم شرایط اخذ تسهیلات بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیل شود.

محمد سعیدنژاد

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: محمد سعیدنژاد سه شنبه ۲۵ آذر در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و امضای قرارداد سرمایه گذاری ۲۱هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی با سازمان بنادر کشور که در هتل همای تهران برگزار شد، گفت: من از این پس بخش خصوصی را در واقع شریک تجاری سازمان بنادر و دریانوردی می‌دانم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جایگاه بنادر ایران در منطقه افزود: به عنوان هدف اصلی باید در ارتباط با حمل‌ونقل و اقتصاد در منطقه حرف اول را بزنیم و این مورد قطعاً قابل دسترسی است.

وی افزود: موقعیت خاص ایران در خلیج فارس و موقعیت ویژه ترانزیت٬ ایران را به شرایط مطلوب در منطقه می‌رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین چالش ما در سازمان این است که موقعیت ممتاز خود را در خلیج فارس و دریای عمان ارتقا دهیم باید در این راستا سرمایه‌گذاری مورد نیاز را برای ارائه خدمات دریایی و بندری و پشتیبانی اخذ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در توسعه بنادر الزامی است، اظهار کرد: در این راستا زیرساخت‌ها را فراهم کرده و قطعاً از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

سعیدنژاد با تأکید بر اینکه اتخاذ سیاست‌های مهم و کلان اقتصادی در این عرصه مهم است، گفت: موضوع تضامین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر و همچنین دیگر شقوق حمل‌ونقل در قالب لایحه بودجه سال ۹۴ تقدیم مجلس شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش خصوصی در بخش دریافت تسهیلات بانکی، نیازمند تضامین لازم است که دولت و سازمان بنادر و دریانوردی خود این تضمین‌ها را به بانک ها ارائه می‌دهد.

وی افزود: استفاد از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان ابزار تشویقی برای سرمایه‌گذاران خصوصی در سال‌های آینده ارتقا می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش دریایی استفاده از همه امکانات ضروری است؛ از مشوق‌های مهم دولت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای بخش خصوصی است اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این تسهیلات استفاده کنیم.

سعیدنژاد خاطرنشان کرد: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به دلیل ضوابط و مقررات سختگیرانه این صندوق کار ساده ای نیست اما سازمان بنادر با تمام توان خود از کسانی که پیشنهادهای سرمایه‌گذاری و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی دارند، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم از پیشنهادهای بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تا سال گذشته تنها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور را شاهد بوده ایم اما در ۸ ماه اخیر، به تنهایی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر با فعالان اقتصادی بخش خصوصی منعقد شده است.

کد خبر 281375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha