همشهری آنلاین: مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: سالانه یک میلیارد دلار از محل درآمد میعانات گازی به سیستم ریلی اختصاص می‌یابد.

مهرداد بائوج لاهوتی

به گزارش همشهري به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بائوج لاهوتی شب گذشته (سه‌شنبه ۲۵ آذر ماه) در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل و عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه بنادر به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال که در هتل همای تهران برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای است و ۱۰ درصد جابه‌جایی‌ها توسط ریل، دریا و حمل‌ونقل هوایی انجام می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا یکی از دلایل افزایش سوانح رانندگی سهم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در صنعت ریلی طبق اهداف سند چشم‌انداز باید ۲۶ هزار کیلومتر خط آهن داشته باشیم که با احتساب ۱۱ هزار کیلومتر خط موجود و پنج هزار کیلومتر خط در حال ساخت باید سالانه هزار کیلومتر خط آهن ساخته شود.

این نماینده مجلس منابع مالی کشور را محدود دانست و گفت: حداکثر متوسط ساخت خط آهن در کشور در مجموع ۲۰۰ کیلومتر در هر سال از محل منابع دولتی است و هیچ راهی نداریم جز آنکه بخش خصوصی وارد عرصه شده و سرمایه‌گذاری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در مجلس شورای اسلامی در لوایح تنظیم مقررات با دولت همکاری داشته‌ایم که در این رابطه تصویب اختصاص درآمد سوخت به توسعه راه‌آهن مورد مناسبی بود.

به گفته بائوج لاهوتی، اختصاص سالانه یک میلیارد دلار از محل درآمد میعانات گازی به سیستم ریلی کشور در راستای همکاری دولت و مجلس است.

وی افزود:‌ مجلس با تصویب کلیات لایحه رفع موانع تولیدی توانست تمام نگرانی‌های بخش خصوصی را که امشب از سوی نمایندگان آنها اعلام شد برطرف کند. این لایحه در کمیسیون مربوطه و کلیات آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده و هم اکنون جزئیات آن در کمیسیون مربوط در حال رسیدگی است.

بائوج لاهوتی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی در یک سال اخیر در حوزه حمل‌ونقل و در بحث مسکن فعالیت بسیار خوبی داشته است، گفت: من اهل غلو و تملق نیستم و همیشه بر پایه اعتقادم سخن می‌گویم؛ آقای آخوندی از وزیران موفق کابینه دولت تدبیر و امید است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس افزود: وزیر راه و شهرسازی بخش خصوصی را به عنوان عامل مهم توسعه اقتصادی باور داشته و به آن عمیقا اعتقاد دارد. اگر چنین اعتقادی در همه بخش‌های اقتصادی به خصوص حمل‌ونقل وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه دست یابیم.

 

کد خبر 281374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha