وزیر بهداشت به خبرنگار همشهری گفت: به شوخان قول داده بودم که هر وقت به استان کردستان سفر کردم به روستایش بروم و به او سر بزنم و خوشحالم که به قولم وفا کردم.

 اميدوارم كه بتوانم به تمام وعده‌هايي هم كه به مردم داده‌ام، عمل كنم. دكتر سيدحسن هاشمي افزود: حال شوخان خوب و وضعيت روحي او هم مناسب است. چشم شوخان مي‌بيند و اكنون با يك چشم آنقدر ديد دارد كه به مدرسه عادي مي‌رود و بازي مي‌كند، گرچه مشكلات سختي را پشت سر گذاشته بود. او گفت: معلم، همكلاسي‌ها و تقريبا همه اهالي روستاي شوخان را هم ديدم و ديدن همه آنها برايم لذتبخش بود اما دردها و مشكلات آنان متاثرم كرد چرا كه در سفرهاي استاني و در همين سفر مشكلات مردم را از نزديك مي‌بينم؛ مردم واقعا مشكلات زيادي دارند. در اين روستا‌ها و همينطور در روستاي شوخان عزيز، چندين نفر مبتلا به سرطان بودند و چند نفر هم از عوارض سوختگي رنج مي‌برند، پس چطور مي‌شود كه به درمان به‌عنوان اولويت نپردازم و دردهاي مردم را رها كرده و پي درمان آنها نباشم؟ نمي‌توان روي مشكلات مردم چشم بست، تا بتوانم به مردم در امر درمان و همينطور پيشگيري از ابتلاي به بيماري‌ها كمك خواهم كرد و از خدا مي‌خواهم كه توانم را براي حل مشكلات مردم بيشتر كند. دكتر هاشمي البته از وقوع حادثه تصادف سنندج - ديواندره اظهار تأسف كرد و گفت: واقعا از اين قضيه متاثر شدم.

متأسفانه سوانح رانندگي باعث خسارات و عوارض جبران‌ناپذيري مي‌شود. اميدوارم هيچ فرد ايراني اينگونه جان خود را از دست ندهد. شوخان براخاسي، اهل ديواندره استان كردستان است كه 2سال پيش بر اثر سرماخوردگي به بيمارستان امام خميني شهرستان ديواندره مراجعه كرد، ولي به‌دليل حساسيت دارويي از هر دو چشم نابينا شد. چشم‌هاي شوخان، تابستان امسال توسط دكتر هاشمي 2بار پيوند قرنيه شد و در حال حاضر ديد يكي از چشمان او به اندازه‌اي است كه مي‌تواند بدون استفاده از خط بريل درس بخواند.

 

کد خبر 281351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha