مرد کلاهبردار پس از خریدهای عمده از مغازه‌داران و تاجران، به‌جای پول، چک‌های مسروقه به فروشندگان می‌داد.

اين مرد از اواسط شهريورماه تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفت. نخستين شاكي او مردي بود كه پس از فروش 19تن خرما به ارزش 185ميليون تومان تنها چيزي كه گيرش آمده بود، چك‌هاي مسروقه بود. اين مرد در توضيح ماجرا به مأموران پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران گفت: براي فروش 19تن خرما در روزنامه‌ها آگهي منتشر كردم تا اينكه مردي با من تماس گرفت و خودش را مشتري معرفي كرد.

در نخستين قرار ملاقاتمان، از كيفيت خرماها خوشش آمد و در نهايت بر سر مبلغ 185ميليون تومان به توافق رسيديم. او بخش كمي از مبلغ معامله را نقدي و بقيه آن را طي 15چك بانكي پرداخت كرد و محموله خرما را برد اما چند روز بعد وقتي موعد نخستين چك رسيد و به بانك رفتم، فهميدم كه چك مسروقه است. وقتي بيشتر تحقيق كردم متوجه شدم كه بقيه چك‌ها هم مسروقه هستند و دستور توقيف آنها صادر شده است.

آنجا بود كه فهميدم فريب يك كلاهبردار حرفه‌اي را خورد‌ه‌ام. تاجر خرما تنها كسي نبود كه در دام مرد كلاهبردار گرفتار شده بود؛ ده‌ها فروشنده ديگر از تاجر برنج گرفته تا فروشنده‌هاي ساعت، عينك، تلويزيون، رايانه و... نيز با همين شگرد گرفتار متهم تحت تعقيب شده و تنها چيزي كه نصيبشان شده بود، تعدادي چك جعلي بود. در چنين شرايطي تحقيقات براي دستگيري كلاهبردار جوان ادامه يافت تا اينكه 19 آذرماه اين مرد به يك فروشگاه لپ‌تاپ در تهرانپارس رفت و بعد از خريد عمده تعداد زيادي لپ‌تاپ، به صاحب مغازه چك‌هاي جعلي داد. صاحب مغازه اما پس از انجام معامله و براي اطمينان راهي بانك شد تا از موجودي حساب خريدار مطمئن شود. او وقتي شنيد كه چك بانكي مسروقه است، با پليس تماس گرفت و با اطلاعاتي كه وي در اختيار مأموران قرار داد، مرد كلاهبردار شناسايي و دستگير شد.

اين جوان 27ساله كه امير نام دارد پس از اينكه از سوي مالباختگان شناسايي شد به ده‌ها فقره كلاهبرداري با اين شگرد اعتراف كرد و گفت كه پس از هر خريد، اموال خريداري شده را ظرف 24ساعت و با قيمتي پايين‌تر از قيمت بازار به فروش مي‌رساند. سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در مخفيگاه متهم ده‌ها فقره چك كشف كه در بررسي‌ها مشخص شد تمامي آنها مسروقه هستند و دزدان اكثر اين چك‌ها را از داخل ماشين مالباخته‌ها به سرقت برده‌اند. وي با اشاره به ارزش چند صد ميليون توماني پرونده و احتمال افزايش تعداد شكات و مالباختگان، گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي متهم به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 281145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha