همشهری آنلاین: سیرالئون روز جمعه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام کرد، در واکنش به افزایش هشداردهنده موارد عفونت با ویروس ابولا همه مراسم عمومی ایام کریسمس را ممنوع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه واحد دولتی پاسخ به ابولای سیرالئون اعلام کرد قرار است سربازان در طول دوره جشن‌های کریسمس به کار گرفته شوند تا مردمی را که جرات کرده‌اند به خیابان‌ها بیایند به خانه‌های‌شان بازگردانند.

پائولا کونته، رئیس این اداره، به خبرنگاران گفت در فری‌تاون، پایتخت کشور، «امسال هیچ جشن کریسمس و سال نویی برگزار نخواهد شد.»

او گفت: « ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که همه افراد در خانه‌های‌شان باقی بمانند و به تامل درباره ابولا بپردازند.»

او بدون اینکه نامی از مناطقی که هدف این منع رفت و آمد قرار خواهند گرفت، ببرد: «پرسنل نظامی در کریسمس و سال نو در خیابان‌ها خواهند بود، و مانع برگزاری هر جشن خیابانی خواهند شد.»

کونته تاریخ دقیق برقراری این منع رفت و آمد یا فهرست استثنائات را اعلام نکرد.

در موارد پیشین منع رفت و آمد محلی و ملی برای مبارزه با ابولا در سیرالئون، به مردم اجازه رفتن به پرستشگاه‌ها و انجام «کسب و کارهای ضروری» داده می‌شد.

کافه‌ها و محل‌های تجمع شبانه بر اساس مقررات اضطراری فعلی از قبل تعطیل و گردهمایی‌های عمومی ممنوع شده‌‌اند،‌ اما ممنوعیت عمومی در مورد بیرون رفتن از خانه یا کار کردن وضع نشده است.

سیرالئون که از لحاظ شدت شیوع ابولا بر لیبریا پیشی گرفته است، در سه هفته گذشته ۱۳۱۹ مورد جدید عفونت ابولا را گزارش کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه اعلام کرد تا روز ۷ دسامبر ۱۷۹۴۲ مورد از این تب گرمسیری از هشت کشور گزارش شده که به مرگ ۶۳۸۸ نفر - تقریبا همه آنها در گینه، لیبریا و سیرالئون- انجامیده است.

به گزارش WHO سیرالئون در طول هفته منتهی ۷ دسامبر ۳۹۷ مورد جدید ابولا را گزارش کرده است که سه برابر مجموع موارد ابولای گزارش شده از لیبریا و گینه در همین دوره زمانی است.

منابع مطلع از سیاست دولت سیرالئون گفتند که دستورات مشروح درباره شیوه اعمال منع رفت و آمد در دوره کریسمس به زودی اعلام خواهد شد.

با توجه گزارش روز چهارشنبه، این کشور تاکنون در مجموع ۷۸۹۷ مورد ابولا، شامل ۱۷۶۸ مورد مرگ، گزارش کرده است.

یک سوم کل موارد جدید ابولا، ۱۳۳ مورد، در شهر فری‌تاون، گزارش شده‌ است که در کانون شیوع فزاینده بیماری در غرب این کشور قرار دارد.

سیرالئون از قبل برای مقابله با شیوع ابولا نیمی از جمعیت شش میلیون نفری‌اش را قرنطینه و مناطقی را در سراسر این کشور محصور کرده است.

دولت سیرالئون روز چهارشنبه پس از تشخیص هشت مورد ابولا در یک روز در منطقه معدن‌های الماس کونو در شرق این کشور یک دوره دوهفته‌ای منع رفت و آمد را در این منطقه اعمال کرد.

مذهب غالب در سیرالئون اسلام است، اما بیش از یک چهارم مردم این کشور مسیحی هستند.

کد خبر 280928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha