مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ثروتمند‌ترین مرد روسیه اعلام کرد خریدار ناشناسی که نوبل دانشمند آمریکایی، جیمز واتسون را به قیمت ۴.۸ میلیون دلار خریداری کرده، او بوده و اکنون قصد دارد این جایزه با صاحبش بازگرداند.

عثمانوف

براساس گزارش BBC، آليشر عثمانف غول فولاد و ارتباطات روسيه گفت آقاي واتسون لياقت اين جايزه را داشت و از اينكه واتسون مجبور شده تا چنين جايزه‌اي را به حراج بگذارد، ناراحت است.

اين مدال نوبل در سال 1962 به‌خاطر كشف ساختار DNA به واتسون اهدا شد و در حراجي به قيمت 4.8 ميليون دلار به‌فروش رسيد.  واتسون به همراه مائوريك ويكينز و فرانسيس كريك موفق به كسب اين جايزه شدند كه هريك از آنها مدال نوبل مجزايي دريافت كردند.

جيمز واتسون 86 ساله پس از فروش نوبلش اعلام كرد مي‌خواهد بخشي از پول به دست آمده را به موسسه‌هاي خيريه و پژوهش‌هاي علمي اهدا كند.  وي در مصاحبه‌اي كه به‌تازگي با فايننشال‌تايمز انجام داده گفت از زمان انتشار مصاحبه‌اش با ساندي‌تايمز كه در آن واتسون هوش را به نژاد ارتباط داده‌بود، احساس انسان نبودن به او دست داده‌بود.

عثمانوف در مصاحبه‌اي اعلام كرد او خريدار تلفني ناشناسي بوده كه هفته گذشته مدال طلاي نوبل را از حراج كريستيز خريداري كرده‌است.  وي گفت به نظر من وضعيتي كه يك دانشمند خارق‌العاده مجبور شود مدالي را كه به خاطر دستاورد مهمش به دست آورده، به‌فروش برساند غيرقابل پذيرش است. جيمز واتسون يكي از بزرگترين بيولوژيست‌هاي تاريخ بشريت است و جايزه نوبلش به‌خاطر كشف ساختار DNA بايد به او تعلق داشته‌باشد.

عثمانوف با ثروتي برابر 15.8 ميليارد دلار، يكي از اصلي‌ترين سهامداران باشگاه آرسنال انگلستان است و در سال 2013 به عنوان ثروتمند‌ترين مرد بريتانيا معرفي شده‌است.

کد خبر 280665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha