یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از طی حدود هفت هزار کیلومتر در پیچ و خم و فراز و فرود ریل‌ها، قطار لوکس «عقاب طلایی دانوب» از «بوداپست» پایتخت مجارستان به تهران رسید و بعد از حدود ۱۰ روز و عبور از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه در ایستگاه راه‌آهن تهران توقف کرد.

ظرفیت 150 نفره این قطار تکمیل بود. مسافران از مرز «رازی» در آذربایجان غربی وارد ایران شدند و 13 روز در ایران، در میان جاذبه‌های گردشگری شهرهای زنجان، تهران، یزد، اصفهان، فارس، کرمان و خراسان رضوی گشتند.

سپس روانه فرودگاه امام‌خمینی(ره) شدند و به مقصد مجارستان پرواز کردند. اما قطار در تهران ماند تا 150 مسافر دیگری را که از مسیر هوایی وارد تهران شده‌اند را باز هم در این شهرها بگرداند و مسیر آمده را به عکس به سمت مجارستان طی کند. حالا دور دوم مسافران این قطار لوکس اروپایی تهران را ترک کرده‌ و احتمالا تا حال هم در بوداپست از قطار پیاده شده‌اند.

قطار لوکس«عقاب طلایی دانوب» عضو باشگاه‌ قطارهای لوکس دنیاست و امکاناتی درحد یک هتل پنج ستاره دارد و به‌همین دلیل بسیاری آژانس‌های گردشگری از آن به عنوان «هتلی روی ریل» نام می‌برند.

این قطار مسیرهای مختلفی را برای گشت و گذار در قاره اروپا، آفریقا و آسیا دارد و مسیر حرکتش به تهران، یک برنامه تازه برای آن است. شرکت قطار عقاب طلایی به ابتکار دو زن آمریکایی که یکی از آنها که حدود سه سال قبل به ایران سفر کرده بود، این مسیر جدید را با عنوان «جواهرات پارسی» به مقصد ایران طراحی کرد، مسیری که نخستین دور آمد و برگشتش با موفقیت به انتها رسیده است و طبق برنامه تا پایان سال 2015 میلادی 11 سفر به ایران خواهد داشت.

سفر در این مسیر برای مسافران قطار بین 9 تا 15 هزار دلارتمام شده، اما با این حال تمام بلیت‌هایش به فروش رفته. عقاب طلایی دور دوم سفرش به ایران را احتمالا اسفند ماه امسال آغاز می‌کند و همچون برنامه قبلی در یک مسیر رفت و برگشت دو گروه از گردشگران خارجی را در ایران خواهد گرداند.

آنچه مسافران این قطار انتظار نداشتند، استقبال گرم مسئولان ایرانی و عکاسان از آنها در راه‌آهن تهران بود و وجه مشترک صحبت‌های‌شان، وجود امنیت در ایران و تفاوت تصورات اولیه و تجربه شخصی‌شان در این سفر بود.

این قطار اگرچه آبان ماه امسال به ایستگاه راه‌آهن تهران رسید، اما مقدمات اولیه و رایزنی‌های برای برقراری این مسیر، از مدت‌ها قبل با مسئولان مختلف آغاز شده بود.

ایده‌ای تازه که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران و افزایش تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به ایران، اجرایی شد. هم شرکت خصوصی طرف قرارداد با شرکت مجارستانی و هم مسئولان گردشگری ایران ابراز امیدواری می‌کنند که این قطار بتواند سفرهای بعدی خود را هم، همچون نخستین سفرش، بدون مشکل از سر بگیرد.

طاهره رحيمي
منبع: همشهري‌سرزمين من

کد خبر 280226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha