گروه سیاسی: کمیته‌ مشترک مجلس و وزارت کشور برای بررسی خلأهای قانون انتخابات مجلس، عصر روز سه شنبه تشکیل جلسه داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: دومین جلسه‌ این نشست، روز یکشنبه برگزارمی‌ شود و مواردی که مورد نیاز مجلس و دولت است تنظیم شده و بررسی‌ها آغازمی شود.

جواد جهانگیرزاده گفت: زمانی که بررسی درباره‌ خلأهای قانونی در کمیته مشترک به پایان رسید، نتیجه به کمیسیون می رود تا به سرعت درباره آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: دولت یک سری نیازهایی درباره قانون انتخابات دارد و به علت آن‌که زمان در حال گذر است، لایحه‌ای که دولت قبلا داده بود باید قدری تصحیح می‌شد.

جهانگیرزاده ادامه داد: همچنین مواردی از قانون انتخابات  به‌ویژه در امر تبلیغات باید مورد تجدیدنظر قرار می‌گرفت. بر همین اساس این کمیته‌ ویژه برای رفع مشکلات و آماده کردن قانون مناسب تا شروع انتخابات دور هشتم تشکیل شد.

وی گفت: نتیجه این کمیته مشترک توسط نمایندگان به صورت طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد تا دولت بتواند با کفایت کامل، امر انتخابات را انجام دهد.

جهانگیر زاده ادامه داد: تیم 5 نفره مجلس در این کمیته علاوه بر وی متشکل از کاظم جلالی، علی احمدی، رضا طلایی نیک و محمد آشوری است. از طرف وزارت کشور نیز مجتبی ثمره‌هاشمی و علی اصغر کار اندیش در این جلسات حضور دارند.

نمایندگان مجلس درصدد تهیه طرحی برای اصلاح قانون  انتخابات هستند. مهم‌ترین بخش این تغییرات درباره شیوه تبلیغات انتخابات مجلس است.

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 24 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 28021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز