همشهری آنلاین: «پنگوئن های ماداگاسکار» فیلم جدید کمپانی دریم‌وورکز که با حضور بندیکت کامبربچ، جان مالکوویچ و کن جئونگ شکل گرفته داستان چهار پنگوئن را نشان می‌دهد که وارد ماجراهای عجیب و غریبی می‌شوند.

پنگوئن‌‌های ماداگاسکار

به گزارش مهر؛ ریکو، اسکیپر، کووالسکی و پرایوت پنگوئن‌های معروفی هستند که در سالجاری میلادی در انیمیشن «پنگوئن‌های ماداگاسکار» راهی پرده‌های بزرگ سینما ‌شدند.

این فرآورده که کار جدیدی از مجموعه فیلم‌های «ماداگاسکار» است که توسط کمپانی دریم‌وورکز و اریک دارنل و سایمون جی اسمیت ساخته شده، از هنرهای صداپیشگانی مانند بندیکت کامبربچ، جان مالکوویچ، کن جئونگ و پیتر استورمر بهره برده است.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

دومین تریلر این فیلم به ماجرای شخصیت‌های اصلی داستان به عنوان چهار برادر در سرما بازمی‌گردد و اینکه ‌چطور آن‌ها توانستند تبدیل به مامورهای مخفی شوند و بعدها با شخصیت منفی اصلی داستان یعنی دکتر اکتاویوس براین (با بازی مالکوویچ) مبارزه کنند. آن‌ها تبدیل به استادهای تغییر قیافه و جاسوسی می‌شوند و جلوی نقشه‌های شیطانی دکتر اکتاویوس در ایرلند را می‌گیرند.

«پنگوئن‌های ماداگاسکار» به عنوان یک مجموعه پویانمایی تلویزیونی که در شبکه نیکلودین آمریکا پخش می شد، در بیش از ۲۷ کشور به دست علاقمندان رسید.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

شخصیت‌های اصلی این مجموعه، پنگوئن‌های کارتون ماداگاسکار هستند که در باغ وحش شهر نیویورک زندگی می‌کردند و حالا آنقدر جذاب و پرطرفدار شده اند که داستان زندگی این چهار برادر شیطان و باهوش به صورت یک فیلم مستقل روایت شده است.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

این انیمیشن به کارگردانی سیمون جی.اسمیت و اریک دارنل ساخته شده و فیلمنامه آن را مایکل کالتون و جان آبود نوشته اند.

  • قصه از کجا شروع می‌شود؟

سه پنگوئن جوان با نام‌های اسکیپر، کووالسکی و ریکو در قطب جنوب تخمی را از چنگال سیل‌های گرسنه نجات می‌دهند و از آن تخم یک پنگوئن دیگر به نام پرایوت بیرون می‌آید و این چهار نفر با همدیگر تیمی را تشکیل می‌دهند. یک دهه بعد و درست بعد از اتفاق‌های فیلم «ماداگاسکار 3: تحت تعقیب‌های درجه یک اروپا»، این پنگوئن‌ها از سیرکی که در آن بودند بیرون می‌روند. آن‌ها دزدیده می‌شوند و به یک پایگاه زیردریایی در ونیز منتقل می‌شوند.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

پنگوئن‌ها با شخصیت دِیو (جان مالکوویچ)‌ آشنا می‌شوند که اختاپوسی است که با نام انسانی دکتر اکتاویوس براین خود را مخفی نگه داشته است.

دِیو قبلا اختاپوس محبوب باغ‌وحش سنترال پارک بود اما از وقتی که پنگوئن‌ها رسیدند، آن‌ها بدون اینکه بدانند محبوبیت او را به خاطر دوست‌داشتنی بودنشان ربودند. دِیو بعد از آن به باغ وحش‌های مختلف فرستاده شد و هرجا که می‌رفت نمایش‌های پنگوئنی جای او را می‌گرفتند و حالا او می‌خواهد انتقام خود را از پنگوئن‌ها بگیرد.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

پنگوئن‌ها موفق به فرار می‌شوند و در کانال‌های آبی شهر ونیز و کوچه‌هایش مورد تعقیب پیروان اختاپوس قرار می‌گیرند اما آن‌ها به وسیله «باد شمالی» که تیم مخفی‌ای است که از چند موجود مختلف تشکیل شده نجات پیدا می‌کنند.

گرگی به نام کلسیفاید (بندیکت کامبربچ) و یک سیل به نام شورت فیوز (کن جئونگ) از جمله افراد این تیم هستند.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

  • منتقدان چه می‌گویند؟

فیلم «پنگوئن‌های ماداگاسکار» تا به حال نقدهای مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرده است. سایت راتن تومیتوز از میان 61 نقد مختلف به این فیلم امتیاز 69% را داد و نوشت: «پنگوئن‌های ماداگاسکار» به اندازه کافی سریع و خوش‌رنگ هست که بتواند کودکان را سرگرم کند، اما فیلم به طرز خیلی دیوانه‌وار و بیش از حد مضحک است که بتواند سرگرمی واقعی تماشای فیلم را برای تمام اعضای خانواده فراهم کند.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

مایکل رشت‌شافن از هالیوود ریپورتر به این فیلم نقد منفی کرده و نوشته است: با وجود اینکه موقعیت‌های مضحک دیوانه‌وار زیادی در فیلم موجود هستند تا آن را پر کنند، تمام آن انرژی در نهایت بیشتر خسته‌کننده است تا هیجان برانگیز.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

الیزابت وایتزمن از نیویورک دیلی نیوز هم به فیلم سه ستاره از پنج ستاره داد و گفت: قبول است که این فیلم به هیچ وجه یک فیلم کلاسیک نیست، اما یک فیلمنامه پررنگ و کار صداگذاری جالب از بندیکت کامبربچ و جان مالکوویچ باید بتواند بچه‌ها و بزرگسالان را طی تعطیلات سرگرم نگه دارد.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

بن کنیگزبرگ از نیویورک تایمز به فیلم نقدی مثبت کرده و گفت: این فیلم اصالت و ابتکار چندانی ندارد اما تمام این‌ها با خنگ بودن محض آن، از جمله بحث‌های عجیب بین کلسیفاید و اسکیپر سر اینکه در کلمه «سرگرمی» حرف «ی» بلند خوانده می‌شود یا کوتاه جبران می‌شود. این کلمه برای توصیف خود فیلم هم خوب است.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

لو لومنیک از نیویورک پست در یکی از منفی‌ترین نقدها به فیلم یک ستاره از پنج ستاره را داد و گفت: «پنگوئن‌های ماداگاسکار» فیلمی تنبل و پرسر و صداست که پر از کلیشه‌های انیمیشنی است و قطعا به هر کسی که سنی بالاتر از پنج سال داشته باشد و آن را تماشا کند سردرد شدیدی می‌دهد.  

  • دستاوردهای انیمیشن

این فیلم که چهارشنبه در آمریکای شمالی و کانادا همزان در 3654 سینما به نمایش درآمده در روز افتتاحیه اش 6.25 میلیون دلار فروش کرد و روز بعد یعنی در روز شکرگزاری فروشش 3.95 میلیون دلار بود.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

فروش این فیلم در روز جمعه پس از شکرگزاری به 10.5 میلیون دلار رسید و در مجموع در اولین هفته نمایشش 36 میلون دلار فروش کرد و پس از قسمت اول «بازی‌های گرسنگی» که در هفته اول فروشش بیش از 57 میلیون دلار فروش کرده بود، در مکان دوم پرفروش ترین فیلم در پایان هفته اول قرار گرفت.

پنگوئن‌های ماداگاسکار

این فیلم در چین نیز در 3500 سینما به نمایش درآمده و با فروش 11.3 میلیون دلاری در روز اول، از نظر فروش در چین، پشت سر «بین ستاره‌ای» فیلم علمی تخیلی کریستوفر نولان قرار دارد.  

نمایش فیلم «پنگوئن‌های ماداگاسکار» که از 26 نوامبر در آمریکا آغاز شده، دو هفته پیشتر در چین شروع شده بود.

«ماداگاسکار 3» در سال 2012 در چین اکران شد و 33 میلیون دلار فروش کرد و این فیلم را به سومین فیلم پرفروش انیمیشن در چین بدل کرد. این فیلم همچنان در فهرست 10 فیلم انیمیشن پرفروش در چین باقی مانده است.

و اما آنچه مسلم است خلق داستا‌ن‌هایی با شخصیت‌هایی از گروه حیوانات در زمره انیمیشن‌های پرطرفدار جهان از گذشته تا امروز بوده‌ که سازندگان این آثار از رابطه ای که بین بچه ها با قهرمانان این دسته از انیمیشن ها به وجود می‌آید استفاده بهینه می‌کنند.

کد خبر 279816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha