شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی رییس جمهوری سابق فرانسه در تازه ترین اقدام برای بازگشت به قدرت ،قدم به عرصه رقابت برای ریاست حزبش گذاشت.

 دورخیز سارکوزی برای بازگشت به قدرت

به گزارش ايرنا به نقل خبرگزاری فرانسه از پاریس، سارکوزی 30 ماه پس از واگذاری پست ریاست جمهوری به فرانسوآ اولاند رقیب سوسیالیست خود، به عنوان نامزد کرسی ریاست حزب راستگرای اتحاد جنبش مردمی وارد رقابت درون حزبی شد و گام دیگری را در مسیر انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی برداشت.

بر پایه این گزارش، به نظر می رسد سارکوزی بتواند با کسب بیش از 70 درصد آرا در این انتخابات، بر 'برونو لو مِر' (Bruno Le Maire) و 'اروه مریتون' (Hervé Mariton) دو رقیب خود غالب شود و به پیروزی برسد. تنها مسئله نامشخص این انتخابات، میزان آرا و نرخ مشارکت است.

بر پایه این گزارش، 268 هزار عضو حزب اتحاد جنبش مردمی از روز جمعه به پای صندوق های رای فراخوانده شدند. این رای گیری تا ساعت 19 به وقت محلی روز  شنبه (22 و 30 دقیقه به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.

ژان فرانسوآ کوپه که پیشتر ریاست این حزب راستگرا را برعهده داشت، در پی رسوایی در مورد پرونده بیگمالیون در 15 ژوئن (25 خرداد ماه) از سمت خود استعفا کرد.

دستگاه قضایی فرانسه، بیگمالیون را که توسط نزدیکان کوپه اداره می شد به صدور فاکتورهای جعلی برای مخفی کردن هزینه های فعالیت انتخاباتی سارکوزی در سال 2012 میلادی متهم و اعلام کرده بود در حالی که هزینه تبلیغات انتخاباتی 22 میلیون یورو عنوان می شود، هزینه تبلیغات سارکوزی 41 میلیون یورو برآورد شده است.

در پی برکناری کوپه، قرار شد آلن ژوپه، ژان پییر رافران و فرانسوآ فیون نخست وزیران اسبق فرانسه هدایت این حزب را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست حزب، برعهده گیرند.

کد خبر 279509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha