آخرین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران آنقدر مهم بود که رئیس شورا، شجاع‌پوریان، یکی از اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و همچنین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهردار تهران در آن حضور داشتند.

شورای شهر

جلسه‌اي كه موضوع آن تعيين تكليف تعاوني‌هاي 6‌گانه وزارت راه و شهرسازي و شهرداري تهران بود. محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران كه رياست اين جلسه را برعهده داشت درخصوص اين تعاوني‌ها تصريح كرد: جمعيت ساكن در محدوده اين تعاوني‌ها حدود 20هزار نفر است كه از سال 1382در آن ساكن شده‌اند. به گفته وي در توافقي كه ميان سازمان زمين و مسكن و اين تعاوني‌ها در سال 71صورت مي‌گيرد حدود 430هزار مترمربع زمين در اختيار اين تعاوني‌ها قرار گرفته كه مجوز ساخت 59بلوك در 14و 23طبقه از شهرداري اخذ مي‌شود.

وي با بيان اينكه امروز كار تعاوني‌ها تقريبا تمام‌شده و تقريبا هيچ‌گونه تعهد مالي و غيرمالي به غير از برخي اقدامات جزئي ندارند، اعلام كرد كه در سال 88شهردار تهران دستور مساعدت حداكثري را براي دريافت پايان‌كار اين تعاوني‌ها صادر مي‌كند و شهرداري منطقه در همين راستا براي انجام فرايند كار استعلامي را درخصوص نحوه واگذاري پايان كار از كميسيون ماده 5انجام مي‌دهد، كه در پاسخ اين استعلام، كميسيون ماده 5تأكيد بر واگذاري پايان‌كار به‌صورت يكجا دارد كه اين سبب‌ساز به تأخير افتادن كار براي اين تعاوني‌ها كه هر كدام شخصيت حقيقي و حقوقي جداگانه‌اي هستند مي‌شود.

سالاري در ادامه به مشكل تأمين سرانه‌ها در اين محدوده در راستاي ارائه پايان‌كار اشاره كرد. ملكي، شهردار منطقه 2 اما در تشريح فعاليت شهرداري در اين محدوده اظهار داشت: براساس استعلام صورت‌گرفته شهرداري منطقه راسا قادر به انجام اين كار نيست و بايد مجوز آن در نهادهاي بالادستي شهرداري اين منطقه صادر شود.

محمدزاده، قائم‌مقام رئيس سازمان زمين و مسكن نيز با تأكيد بر اينكه زمين مورد نياز براي تأمين سرانه‌ها از بين نرفته است گفت: آنچه رخ داده است ايجاد سندي بالادستي است كه سبب تغيير پهنه و ممنوع‌شدن ساخت‌وساز در آن شده است. اين مقام مسئول همچنين از آمادگي اين سازمان براي انتقال زمين‌هاي مربوط به ايجاد فضاي سبز به شهرداري خبر داد و خواستار ارائه برنامه زمانبندي براي اجرا از شهرداري شد. مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين خصوص با تأكيد بر اينكه نبايد مشكلات به‌صورت مقطعي حل شوند اظهار داشت: به‌نظر مي‌رسد كارهاي اين پروژه بايد به‌صورت يكجا انجام شود و تا 10درصد فضاي سبز مي‌توان اقدام به ايجاد خدمات گردشگري كرد به‌گفته وي مي‌توان براي تأمين ساير سرانه‌ها نيز مكان‌هاي ديگري را شناسايي كرد. رئيس كميسيون معماري و شهرسازي در پايان اين جلسه با تأكيد بر لزوم محوريت جلسه به وسيله نمايندگان مردم در شورا در جمع بندي جلسه گفت: براي تحقق اين موضوع كارگروهي تشكيل مي‌شود تا ضمن احصاي ضرورت‌هاي خدماتي در اين نقطه مراحل كار در كميسيون ماده 5 را به پيش ببرد.

کد خبر 279435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha