معاون گردشگری سازمان میراث ‌فرهنگی از سازما‌ندهی جاذبه‌های گردشگری کشور با هدف توزیع متناسب سفرها خبر داده است.

تخت جمشید

مرتضي رحماني موحد كه به همايش معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري در اصفهان رفته بود براي چندمين‌بار گفته است كه ايران ميزبان 4ميليون‌و400 هزار گردشگر بوده و استان اصفهان در 6ماهه نخست سال‌جاري 110هزار گردشگر با متوسط اقامت 2روز را پذيرا بوده و بر همين اساس شاخص گردشگري رشد خوبي داشته است.

آنطور كه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي گفته است، سند توسعه استان اصفهان نشان مي‌دهد كه مبناي هدفگذاري اين استان، تبديل آن به كانون برتر گردشگري فرهنگي با رتبه نخست آسيا از نظر ثبت آثار در يونسكو و بزرگ‌ترين مركز توليد و صادرات صنايع‌دستي است. رحماني موحد اما در بخشي ديگر از سخنانش گفته است كه اقتصاد گردشگري به درون‌زايي توسعه كمك مي‌كند و بر اين اساس وزارت اقتصاد، گردشگري را در اقتصاد ملي مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و مطالعات خود را تحت عنوان حساب‌هاي اقماري گردشگري آغاز كرده است.

رحماني موحد بار ديگر به آمايش و سازماندهي منابع و جاذبه‌هاي گردشگري كشور با هدف توزيع متناسب سفرها پرداخته و گفته است: توزيع سفر در كشور نيازمند توزيع سرمايه و سرمايه‌گذاري است چون انباشت سرمايه‌گذاري گردشگري با رونق گردشگر كلان تعارض دارد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي همچنين از اتاق بازرگاني خواسته است تا با تشكيل كميته پيگيري كاري كند تا صاحبان افكار و ايده‌ها در مسير توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري مؤثر باشند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در حالي از ورود 4ميليون‌و400 هزار گردشگر به ايران خبر داده است كه گفته شده نيمي از اين ميزان گردشگران مذهبي مقيم كشورهاي همسايه همچون افغانستان، عراق، سوريه، پاكستان و... هستند كه براي زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد و برخي شهرهاي مذهبي ديگر سفر كرده‌اند. آنطور كه رحماني موحد در سخنانش گفته است در 6ماه نخست سال تنها 110هزار گردشگر از اصفهان بازديد كرده‌اند كه احتمال مي‌رود بخشي از اين تعداد با هدف گردشگري فرهنگي به ايران سفر كرده و به ديدار از جاذبه‌هاي گردشگري اصفهان، شيراز، يزد، كرمان و تهران آمده باشند.

کد خبر 279417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha