همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۰ پیشنهاد داد: ساختمانی برای متمرکز شدن فروش ماهی‌‌های آکواریومی و لوازم آن اختصاص داده شود.

سی‌و‌پنجمین برنامه تهرانگردی احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، به بازدید از منطقه 10 و دیدار با صاحبان اصناف مختلف سپری شد.

  • گپ دوستانه صاحبان مشاغل با مسجدجامعی

مسجد جامعی پس از حضور در سازمان میراث فرهنگی، به زورخانه شیرافکن رفت و به تماشای ورزش پیشکسوتان نشست. این زورخانه در سال 1312 در پیچ شمیران احداث شده و در دهه سی به خیابان قصرالدشت منتقل شده و سالیان سال است که به فعالیت ورزشی خود ادامه می‌دهد.

مقصد بعدی تهرانگردان، مسجد رضویه واقع در خیابان قصرالدشت بود. معمار این مسجد استاد لرزاده، معمار معروف پایتخت، بوده که این مسجد را در سال 1335 ساخته است. اولین امام جماعت این مسجد حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین حائری زاده گلپایگانی بوده و اولین جلسه هیئت خود را در شب میلاد امام رضا (ع) برگزار کرده است.

  • دیدن از قدیمی‌ترین سینمای سلسبیل

مسجد‌جامعی و همراهان سپس به سینما کارون، واقع در خیابان رودکی رفتند. قدیمی‌ترین سینمای منطقه با ساختمانی مستحکم که کار خود را از سال 1337 با نمایش یک فیلم هندی شروع کرده و امروز با بازسازی و ایجاد دو سالن نمایش فعال است. در این دیدار که احمد دنیامالی نیز حضور داشت مدیر سینما شرحی از تاریخ و تحولات این سینما بازگو کرد.

  • پای صحبت کارمندی که با خیاطی شاعر شد

تهرانگردان پس از دیدن سینما کارون به دیدار محمد صادق بخشایش، خیاط و شاعر قدیمی محل رفتند و پای خاطرات و شعرخوانی‌های این کاسب خوش قریحه نشستند تا لحظاتی شاد و خاطره انگیز رقم خورد و خستگی تهرانگردان از تن به در رود.
بخشایش در این دیدار گفت: در دهه چهل کارمند شرکت نفت و عضو سندیکای کارگران بودم اما به دلیل دفاع از حقوق کارگران در آن سال‌ها بالاجبار بازخریدم کردند و به خیاطی روی آوردم. در کنار کار خیاطی به گفتن شعر نیز پرداختم که بخشی از شعرهایم با عنوان "مسافر باد" منتشر شده است. او در این دیدار یک مجلد از کتابش را به مسجدجامعی اهدا کرد.

  • ابتکارات استاد ژاله در خانه کوچکش

مقصد بعدی تهرانگردان، کارگاه ساخت آلات موسیقی استاد محمدرضا ژاله بود. کارگاهی که در آن علی‌رغم ساخت ساز به ویژه سازهای ابداعی، طراحی ابتکاری فضای سبز حیاط و بخاری منحصر به فرد آن هم دیدنی و ابتکاری بود و مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت.
محمدرضا ژاله از سال 1363 تا به امروز 1290 ساز ساخته که به مناسبت اتمام ساخت هزار و دویست و نودمین ساز خود میزبان تهرانگردان شده بود.

  • ماهی‌های آکواریومی در یک ساختمان جمع می‌شوند

احمد مسجد جامعی سپس به یکی از قدیمی‌ترین آکواریوم فروشی‌های منطقه رفت و از ماهی‌های آکواریومی این فروشگاه دیدن کرد.
وی پس از بازدید از این فروشگاه، پیشنهاد داد: حضور حداقل 200 ماهی‌فروشی در این منطقه، ظرفیت خوبی است برای ایجاد مجتمع ماهی فروشی و کالاهای آکواریومی تا ضمن متمرکز شدن این ظرفیت، این منطقه از تهران بیشتر شناخته شود و رونق گیرد.

  • زیارت امامزاده معصوم و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران

عضو شورای اسلامی شهر تهران، سپس به زیارت امامزاده علی بن حمزه(ع) معروف به امامزاده معصوم، از نوادگان امام محمدباقر (ع)رفت و پس از زیارت، از بخش‌های تاریخی این بقعه متبرکه دیدن کرد.

مقصد بعدی ‌مسجدجامعی و تهرانگردان موزه حیات وحش هفت چنار بود. ساختمان این موزه در سال 1301 به منظور بهره‌برداری صنعتی به عنوان کارخانه جوراب بافی ساخته شده است و هم اکنون یکی از ابنیه زیبا و میراثی به یادگار مانده از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی به حساب می آید. این بنا در سال 1378 در فهرست آثار و ابنیه ملی ایران قرار گرفته است.

در این موزه انواع زیست بوم‌های مختلف جانوران ساخته و نگهداری می‌شود. همچنین در حیاط این موزه نیز حیوانات محدودی در قفس‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان به حیات وحش قرار گرفته‌اند. آثار هنری زیبایی نیز در حیاط موزه نصب و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

عضو شورای شهر تهران، پس از حضور در چایخانه گلستان هفت‌چنار و در پایان برنامه این هفته، به منزل شهیدان صادقی و حجت الاسلام والمسلمین حاج علیرضا رضاییان، امام جماعت مسجد سید عزیزالله و جانباز جنگ تحمیلی رفت و برنامه این هفته خود را با ادای احترام به خانواده شهدا و ایثارگران به پایان رساند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷