جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

جوان شرور که به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی ازجمله زورگیری و تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده بودند در منطقه قاسم آباد شهر مشهد و در ملأعام به دار مجازات آویخته شدند.

اعدام

2غلامعلي صادقي دادستان شهر مشهد درباره جزئيات اعمال مجرمانه 2شرور اعدام شده گفت: صبح روز سيزدهم مرداد سال۱۳۸۸ نوجواني كه براي خريد نان از خانه خارج شده بود در چنگ ۲زورگير موتورسوار گرفتار شد و آنها او را با زور و تهديد سوار بر موتورسيكلت كردند و به داخل يك ساختمان نيمه‌ساز در منطقه قاسم‌آباد كشاندند. قاضي صادقي افزود: ۲ جوان موتورسوار كه حدود ۲۱ و ۲۲ سال سن دارند پس از آزار و اذيت اين نوجوان گوشي تلفن همراه و سيم كارت او را نيز با تهديد سرقت كردند و متواري شدند.

درحالي‌كه با شكايت پدر اين نوجوان تحقيقات پليس براي رديابي و شناسايي موتورسواران ادامه داشت، آنها شامگاه 21مهر همان سال دست به جنايت مشابهي زدند. ۲جوان موتورسوار حدود ساعت۲۲ نوجوان ديگري را با توسل به تهديد با چاقو سوار موتور سيكلت كرده و در اطراف بزرگراه ميثاق مورد آزار و اذيت قرار دادند و با ضرب و شتم، گوشي تلفن همراه او را دزديدند. مقام ارشد قضايي مشهد اظهار داشت: با توجه به اهميت موضوع، تحقيقات وسيعي از سوي كارآگاهان براي شناسايي متهمان در دستور كار قرار گرفت و اين در حالي بود كه ۲ متهم فراري در جريان يك نزاع نيز مرتكب اعمال شيطاني شده بودند.

قاضي صادقي با اشاره به اينكه يكي از متهمان با توجه به چهره‌نگاري‌هاي فرضي توسط مأموران انتظامي دستگير شد، ادامه داد: وقتي يك دستگاه گوشي مسروقه از متهم مذكور كشف شد، وي ادعا كرد كه گوشي را از فرد ديگري گرفته است بنابراين با تلاش مأموران و دستورات ويژه قضايي، متهمان و افراد مرتبط ديگر با اين پرونده دستگير شدند كه در جريان بازجويي‌ها و با توجه به چهره‌نگاري فرضي، ۲ مجرم اصلي توسط مالباختگان و افرادي كه مورد آزار قرارگرفته بودند شناسايي شدند.

دادستان مشهد خاطرنشان كرد: پرونده متجاوزان به عنف در شعبه پنجم دادگاه كيفري استان خراسان رضوي و توسط قضات باتجربه مورد رسيدگي قرار گرفت كه پس از چندين جلسه محاكمه كه با حضور وكلاي مدافع متهمان برگزار شد، قضات دادگاه با توجه به اقارير متهمان، محتويات پرونده، نظريه پزشكي‌قانوني، گزارش مأموران انتظامي و ديگر مستندات و مدارك انكارناپذير، ۲مجرم را به اعدام محكوم كردند كه اين حكم درنهايت روز گذشته در ملأعام به اجرا درآمد.

کد خبر 279397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha