همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه هدف سازمان‌های اطلاعاتی از تشکیل گروه‌های تکفیری تضعیف قدرت نفوذ ایران در عراق و سوریه است، گفت:گروه‌های تکفیری به‌دنبال ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و تشیع هستند.

سیدیحیی صفوی

به گزارش تسنیم به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در اجتماع 5 هزار نفری بسیجیان استان یزد که در محل سپاه الغدیر این استان برگزار شد، با اشاره به فلسفه و دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل این نهاد انقلابی، گفت: تشکیل بسیج مستضعفین توسط حضرت امام(ره) بیانگر دوراندیشی و آینده‌نگری ایشان نسبت به حوادث، رخدادها و فراز و نشیب‌های پیش روی انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران بود و روند حرکت انقلاب و چالش‌ها‌یی که در سه دهه اخیر‌ پدید آمد، نشان داده است که اگر تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب در تشکیل بسیج نبود، چه‌بسا سرنوشت بسیاری از عرصه‌های مبارزه با دشمنان به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی افزود: طی 25 سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بسیج و بسیجیان را مورد حمایت و تقویت قرار داده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: بسیج با هوشمندی، هوشیاری و آمادگی همه‌جانبه، همواره با بصیرت و شجاعت در میدان‌های حساس و سرنوشت‌ساز حضوری فاخر و تعیین‌کننده داشته و خود را به‌عنوان یک سرمایه وزین و قابل اتکای اجتماعی و یک نیروی راهبردی همه‌جانبه برای نظام معرفی کرده است و در صحنه‌های مختلف جنگ‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم، سپر مستحکم و دژ تسخیرناپذیر ملت ایران بوده است و به‌سبب همین کارکرد شگفت‌انگیز و اثرگذاری عمیق و ماندگار این ذخیره ملی از بدو شکل‌گیری تاکنون، همواره آماج حملات، توطئه‌ها، تبلیغات و فرافکنی‌های دشمنان انقلاب و ملت قرار داشته است.

سرلشکر صفوی با اشاره به کارنامه فاخر بسیج، در طول حیات انقلا ب اسلامی ایران، گفت:باید اذعان کرد بسیج به‌رغم کارنامه درخشانی که در عرصه‌های مختلف به جای گذارده و اقتدار فزاینده‌ای که برای ملت شریف ایران ایجاد کرده، متأسفانه مورد بی‌مهری و چه‌بسا ظلم برخی از افراد یا جریان‌های سیاسی قرار گرفته است.

وی افزود: کارنامه درخشان بسیج در مقابله با تهدیدات سخت و نیمه‌سخت و نرم و حضور ممتاز در عرصه بسیج سازندگی مایه مباهات و فخر ملت ایران است و امروز نقش‌های متنوع و کارکردهای خادمانه بسیج در روند توسعه کشور و در عرصه اجرای پروژه‌های بسیج سازندگی در استان‌های محروم در معرض چشمان قدرشناس مردم ایران قرار دارد، به‌گونه‌ای که نقش بسیجیان در صحنه بهبود وضعیت زندگی مردم محسوس و عینی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: هفته بسیج نماد همبستگی، وفاق و انسجام اقشار مختلف ملت شریف ایران برای رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ماهیت و دامنه بسیج و عمق ملی و فراملی تفکر بسیج برای آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی معمایی بزرگ و غیرقابل حل است که محاسبات آنها را برای ادراک و ترسیم اقتدار واقعی این ذخیره مردمی و قابلیت‌های آن با چالش مواجه ساخته است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تفکر راهگشا و سازنده بسیج، به عنوان الگویی برای ملت‌های آزادی‌خواه، گفت: حضرت امام(ره) با پایه‌گذاری بسیج، الگوی به کارگیری مؤثر و سازمان‌یافته ظرفیت اجتماعی ملت ما را در میدان‌های حساسی که از ظرفیت دولت‌ها یا نیروهای مسلح خارج است پایه‌گذاری فرمودند و با کارنامه درخشان و مسرت‌بخش و مباهات‌آفرینی که بسیج بر جای گذارده، به عنوان یک تفکر راهگشا و سازنده و الگویی برای ملت‌های فلسطین، لبنان و عراق و سوریه شده است.

سرلشکر صفوی افزود:بسیج کلید حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های بزرگ است و ظرفیت و تفکر بسیج در بدنه دولت و ملت ایران، پادزهر تحریم‌های اقتصادی و ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم این نهاد انقلاب اسلامی برای ایجاد همگرایی بین کشورهای اسلامی، تصریح کرد: بسیج فرصتی جهت زمینه‌سازی برای همگرایی بین کشورهای اسلامی و ظرفیتی برای آگاهی و بیداری جهانی در برابر نظام سلطه است و بسیجیان جهان اسلام باید فکر، برنامه و نرم‌افزار مقابله با گروه‌های تکفیری را تولید نمایند و به مقابله با جریان‌های تکفیری برخیزند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بااشاره به برخی از صفات بسیجیان و وظایف ذاتی بسیج،افزود: بسیج و بسیجیان باید مردم‌دار و مردم‌یار و مایه آرامش و امنیت و اعتماد برای مردم در صحنه‌های مختلف باشند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: بسیج بایستی نماد روحیه سلطه‌ستیزی و عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی ملت ایران باشد و بسیج و بسیجیان می‌بایست دشمن‌شناس باشند و در جهت روشنگری نسبت به توطئه‌ها و مقاصد نظام سلطه و قدرت‌های زورگو در منطقه تبیین‌گر و آگاهی‌بخش باشند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سیاسی جهان، گفت: چهره دنیای امروز و قرن حاضر با آنچه پیش از ظهور انقلاب کبیر اسلامی بوده، متفاوت شده است. انقلاب کبیر اسلامی توانسته معادلات قدرت را به نفع ملت‌های اسلامی و مستضعف تغییر دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه تأکید کرد: هم‌اکنون جهان دوران حساس و در حال تبدیل به دوره‌ای دیگر که حاکمیت ملت‌ها بر سرنوشتشان می‌باشد را می‌گذرانند. امروز جهان شاهد تحولات بزرگی همچون بیداری اسلامی است که این تحولات نشأت گرفته و تحت تأثیر انقلاب کبیر اسلامی است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: نهال پُر برکت و طیب بسیج به دست امام راحل(ره) در فطرت پاک جوانان این کشور غرس شد و هم‌اکنون با تشکیل ارتش بیست میلیونی الگویی شده است برای سایر کشورهایی که می‌خواهند با ظالمین و گروه‌های جنایتکار تکفیری مبارزه کنند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اندیشمندان و ممیهمانان شرکت‌کننده در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: گروه‌های تکفیری محصول سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و رژیم صهیونیسیتی و آمریکائی‌ها هستند و نظام سلطه به وسیله این گروه‌ها بدنبال ایجاد جنگ و اختلاف بین اهل تسنن و تشیع در کشورهای اسلامی و جلوگیری از بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان است، تا از این طریق به رژیم صهیونیستی امنیت بخشی کنند و از سوی دیگر طراحان گروه‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا، در جهت فروش سلاح و تجهیزات به کشورهای وابسته به خود و حضور نظامی در کشورهای منطقه، به دنبال تولید ناامنی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد:گمراه کردن جوانان پرشور اهل تسنن و جذب آنها در این گروه‌های فاسد و منحرف و خارج از اسلام، بخشی از اهداف سازمان‌های اطلاعاتی انگلیسی، صهیونیسیتی، آمریکایی می‌باشد.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: بخشی از اهداف سازمان‌های اطلاعاتی در طراحی و تشکیل گروه‌های تکفیری، تضعیف قدرت نفوذ سیاسی و معنوی ایران در کشورهای عراق و سوریه و لبنان است.

کد خبر 279247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha