معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال دریافت شهریه در مدارس دولتی سپرده شده به بخش خصوصی تأکید کرد: هیچ‌گونه وجهی از اولیای دانش‌آموزان در این مدارس دریافت نخواهد شد.


پس از انتشار اخباري در اين زمينه، مرضيه گرد با بيان اينكه اين مدارس حق گرفتن هيچ‌گونه مبلغي از دانش‌آموزان را ندارند، گفت:نظارت‌هاي مستمر سازمان مدارس غيردولتي، بر مدارس دولتي سپرده شده به مؤسسان غيردولتي ادامه دارد و تا تحقق عدالت آموزشي و اهداف طرح در اين زمينه با خاطيان برخورد خواهد شد. رئيس سازمان مدارس غيردولتي وزارت آموزش و پرورش به اولياي دانش‌آموزاني كه در مدارس دولتي سپرده شده به مؤسسان غيردولتي درس مي‌خوانند توصيه كرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف به‌ويژه مطالبه وجه در اين مدارس، مراتب را از طريق سامانه پيامكي شماره 3000330021 به‌ترتيب نام استان/ شهر/ منطقه/ مدرسه و عنوان تخلف سازمان مدارس غيردولتي اطلاع دهند تا موضوع در اسرع وقت رسيدگي شود. هفته پيش يكي از نمايندگان عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت آموزش و پرورش مي‌تواند از سال تحصيلي آينده از والدين دانش‌آموزاني كه در مدارس واگذار[سپرده] شده به بخش خصوصي درس مي‌خوانند شهريه دريافت كند.

غلامعلي حدادعادل با اشاره به گمانه‌زني‌ها درباره دريافت شهريه از اولياي دانش‌آموزان در مدارسي كه به بخش غيردولتي واگذار شده، گفته بود: دريافت وجه از اوليا در مدارس واگذار شده از سال آينده اشكالي ندارد و تصور مي‌كنم مشكل قانوني در اين زمينه وجود نداشته باشد.

ادامه نگراني‌ها از واگذاري مدارس

امسال 900مدرسه دولتي در مناطق محروم كشور كه با مشكل كمبود معلم روبه‌رو بودند به مؤسسان مدارس غيردولتي واگذار شد كه حواشي زيادي به‌دنبال داشت. بسياري از كارشناسان، نمايندگان مجلس و والدين دانش‌آموزان بااين طرح مخالفت كردند. چند سال پيش نيز به‌شدت از تعداد مدارس دولتي عادي در كشور به بهانه ايجاد مدارس استعدادهاي درخشان، نمونه دولتي، هيأت امنايي و شاهد كاسته و عملا بر تعداد مدارس شهريه‌بگير افزوده شد. بدين‌ترتيب فرصت تحصيل رايگان براي دانش‌آموزان با معدل درسي متوسط كاهش پيدا كرد. اما دريافت پول تنها نگراني كارشناسان در اين‌باره نيست. افت تحصيلي و كاهش كيفيت آموزشي با به‌كار گماردن معلمان بي‌تجربه با هدف كسب سود از اين طريق دغدغه ديگر كارشناسان است. هر چند معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس غيردولتي به مردم اطمينان خاطر داده كه هرگز در مدارس واگذار شده به بخش خصوصي بابت تحصيل پولي دريافت نخواهد شد و همه هزينه بر عهده آموزش و پرورش است.

 

کد خبر 279180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha