وعده‌های معطل مانده سازمان میراث فرهنگی در موضوع لغو روادید، معافیت مالیاتی برای واردات خودروهای گردشگری و کمک به کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی براساس آنچه خبرگزاری ایسنا خبر داده است، آنچنان در پیچ و خم‌های بوروکراسی دولتی و سازمانی پیچ و تاب می‌خورد که با وجود گذشت یک‌سال و ۴‌ماه از روی کار آمدن دولت جدید، وعده‌ها همچنان در حال بررسی است.

 مسعود سلطاني‌فر درخصوص معطل ماندن وعده‌هاي ارائه شده در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در پاسخ به اين سؤال ايسنا كه چرا روند پيگيري درخواست‌ها و نامه‌هاي اين سازمان به دولت به كندي پيش مي‌رود؟ گفته است كه هر پيشنهادي از طرف هر سازمان يا وزارتخانه‌اي كه به دولت مي‌رسد، ابتدا در كميسيون‌هاي فرعي و تخصصي در 3 مرحله بررسي كارشناسي مي‌شود. مسعود سلطاني‌فر گفته است كه همه پيشنهادها همچنان در مرحله بررسي هستند. وي، در موضوع به نتيجه نرسيدن معافيت مالياتي واردات خودروهاي ويژه گردشگري گفته است كه مراحل نهايي اين پيشنهاد تقريبا در كميسيون‌هاي مختلف درحال انجام است كه پس از آن به هيأت دولت مي‌رسد.

معاون رئيس‌جمهور درباره پروسه زماني كه بررسي يك پيشنهاد يا درخواست در هيأت دولت صرف مي‌كند تا به نتيجه برسد، گفت: دقيقا نمي‌توان تعيين كرد، چون ممكن است پيشنهادي براي هيأت دولت داشته باشيد كه كارشناسي آن 2‌ماه طول بكشد و سريع به هيأت دولت برسد يا پيشنهادي باشد كه 8‌ماه براي كارشناسي آن وقت گذاشته شود تا به هيأت دولت تحويل داده شود. سلطاني‌فر البته بدون ذكر نام از هيچ سازمان يا وزارتخانه‌اي درخصوص به نتيجه نرسيدن موضوع معافيت مالياتي واردات خودروهاي گردشگري به كشور گفت: برخي وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با پيشنهاد استفاده از معافيت‌هاي مالياتي براي ورود خودروهاي گردشگري مخالف هستند. رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين درباره سرانجام نامه حمايت از كارگاه‌هاي توليدي صنايع‌دستي كه به‌خاطر حذف يارانه حامل‌هاي انرژي در آستانه تعطيلي قرار گرفته‌اند تنها به گفتن اين مطلب اكتفا كرده است كه اين درخواست در مرحله كارشناسي است و پيگيري مي‌شود.

کد خبر 279172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha