همشهری آنلاین: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: گروهک تکفیری داعش ساخته دست آمریکا و کشورهای استکباری بوده و ریشه در رژیم صهیونیستی دارد.

غلامرضا جلالی

سردار سرتیپ ' غلامرضا جلالی ' روز دوشنبه در مراسم یادواره 72 شهید پیشمرگ کرد مسلمان بوکان افزود : این گروه تروریستی به منظور ایجاد فتنه در بین کشورهای اسلامی و حفظ منافع آمریکا و اسراییل در خاورمیانه ایجاد شده و درحال فعالیت است.

وی اضافه کرد : دشمنان اسلام قصد دارند با ایجاد و تقویت گروهک تکفیری داعش مسلمانان را به دست خود مسلمانان از بین ببرند.

این مقام مسئول اظهار کرد : این گروهک که به آلت دست آمریکا و اسراییل تبدیل شده با ایجاد جنایت و ناامنی در جهان قصد دارد از اسلام چهره ای هراسناک ترسیم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گوشه هایی از رشادت ها و شجاعت پیشمرگان کرد در طول هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پیشمرگان کرد مسلمان نقش مهمی در تامین امنیت پایدار منطقه داشته و از جایگاه والایی برخوردارند.

سردار جلالی از جنگ در کردستان به عنوان جهاد خاموش یاد کرد و گفت : مردم کردستان در زمان جنگ میدان را خالی نکرده و با نثار خون خود امنیت را برای منطقه به ارمغان آوردند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عده ای در این منطقه با تحریک آمریکا اقدام به جنگ علیه نظام اسلامی کردند تا کشور از داخل نیز دچار ناامنی شود ولی حضور بسیجیان و شکل گیری نیروهای مردمی باعث شد توطئه داخلی نقش برآب شود.

فرمانده سابق سپاه بوکان اضافه کرد: ملت بزرگ ایران، آرامش، آسایش و پایداری امروز خود را مدیون ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیانی است که مفسر واقعی واژه ایثار هستند.

وی ادامه داد: بسیجیان با نثار خون پاک خود در زمان درگیری با گروههای ضد انقلاب حق را از باطل جدا و ماهیت این گروهک ها را برای جهانیان مشخص کردند.

سردار جلالی اضافه کرد: پیام و رسالت خون شهدا این است که نباید گول دشمنان انقلاب و نظام را بخوریم و اگر بین مسلمانان اختلافی وجود داشته باشد باید با گفت و گو آن را حل و فصل کنیم.

فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: با تشکیل بسیج مستضعفین ، تابناک ترین نگین گرانبهای انسانیت شکل گرفت و این افراد برای دفاع از عقیده و وطن خود جانانه وارد میدان جنگ شدند.

جمال خسروی ادامه داد: با تغییر نوع جنگ علیه کشورمان ، بسیج نیز تغییر رویه داده و با در پیش گرفتن شیوه های متعدد و نوین همچنان در صحنه های مختلف جامعه در حال مبارزه با دشمنان هستند.

وی بابیان اینکه امروز رسانه های غربی تبدیل به تهدید بالقوه ای شده و هرلحظه تهدیدات جنگ نرم دشمنان وارد فاز جدیدی می شود، گفت: امروز جهان چنان تغییری کرده است که ما هر روز در حال جنگ با دشمنان هستیم و جنگها وارد حوزه سایبری شده است.

در مراسم یادواره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان، بوکان پیام سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز قرائت شد.

در پایان این مراسم از چند نفر از خانواده معظم شهدای بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 279115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha