همشهری آنلاین: سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که« به‌ دلیل تکمیل سقف صدور روادید سفر به عراق در سایت ساماندهی زائران اربعین، امکان ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) در این سامانه تا اطلاع ثانوی متوقف شد.»

به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که ظرفیت صدور روادید عراق برای زائران اربعین حسینی (ع) در سایت ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) تکمیل شده است، ثبت‌نام از متقاضیان در این سامانه تا اطلاع ثانوی میسر نخواهد بود.

امید است با ایجاد ظرفیت جدید برای صدور روادید از طریق کنسولگری‌های عراق، زمینه ثبت‌نام زائران و مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در سامانه یاد شده فراهم شود.

ضمنا به اطلاع مشتاقان زیارت اربعین که موفق به اخذ رواید عراق شده‌اند می‌رساند، این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور از خدمات ساماندهی ستاد دائمی اربعین بهره‌مند شوند.

سازمان حج و زیارت با توجه به اختلالات و مشکلاتی که اربعین هر سال در سفر عراق پیش می‌آمد، به سامان‌دهی اعزام زائران پیاده که برای انجام سفر شخصی و انفرادی تمایل دارند، اقدام کرد. متقاضیان سفر به عراق از طریق این سامانه، 40 دلار برای ویزا و 15 هزار تومان برای خدمات دفاتر زیارتی پرداخت می‌کنند و می‌توانند از پوشش بیمه‌ای رایگان و خدمات اسکان رایگان در اردوگاه‌هایی که هماهنگ شده، بهره‌مند شوند.

به گفته‌ رییس سازمان حج و زیارت، هزینه‌ تهیه‌ ویزا در مرزها 80 دلار است که دریافت آن معطلی زیادی هم برای زائران ایجاد می‌کند.

سعید اوحدی همچنین درباره اقدام برخی از زائران برای خروج بدون ویزا از کشور برای سفر به عراق گفت: سال پیش تعدادی بدون ویزا وارد عراق شدند. ما یک ماه و نیم بعد از اربعین در سفری به این کشور مساله آن زائران را که زندانی شده بودند با دولت عراق مطرح کردیم و سه ماه برای آنها وقت گذاشتیم. ورود بدون ویزا به عراق شش ماه زندانی دارد. بنابراین توصیه می‌شود بدون ویزا از مرز خارج نشوند، چرا که اول از همه خود را به زحمت می‌اندازند.

رضانژاد، مسئول گذرنامه نیروی انتظامی نیز تاکید کرده است: مردم به هیچ‌وجه اجازه خروج بدون ویزا را از کشور ندارند و اگر غیرقانونی خارج شوند، در دو کشور پیگیری می‌شوند و زندانی طولانی مدت خواهند داشت.

کد خبر 279112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha