همشهری آنلاین: مدیرکل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ارزیابی مدرک دانش آموختگان بین ۲ تا حداکثر ۱۵ روز به طول می انجامد.

به گزارش مهر، محمدحسین مجلس آرا در اين باره گفت: از سپتامبر 2013 وضعیت ارزیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در یک مقیاس جدید قرار گرفت.

وی افزود: دراین مقیاس دانشگاه‌ها به چهارگروه ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف دسته بندی شدند یکی از مزایای مهم این دسته بندی این بود که ما دانشگاه‌ها را به نام کشور دسته بندی نکردیم بلکه اگر 1500 دانشگاه ممتاز را در یک گروه مناسب قرار دادیم این دانشگاه ها می‌توانستند از تمام کشورهای دنیا باشند حتی دانشگاه‌های کشور های جهان سوم می‌توانند دراین گروه باشند.

تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی سه دانشگاه برتر جهانی

مدیرکل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: برخی سئوال می‌کنند دانشگاه های خود ما در چه سطحی از این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد ، درپاسخ به این افزاد باید گفت. شاخص‌هایی که ما برای ارزیابی دانشگاه‌های خارجی بکار می‌بریم ، شاخص‌هایی بوده که مخصوص دانشگاه های خارجی است ضمن اینکه دانشگاه داخلی را افراد دیگر ارزیابی می‌کنند و به حوزه ما ارتباطی ندارد. ضمن اینکه برخی از دانشگاه‌های ما نیز مانند دانشگاه تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی در 500 دانشگاه برترجهان قرار دارند.

مجلس آرا افزود: بهترین مزیت درجه بندی دانشگاه‌های خارجی این بوده که افراد با مراجعه به سایت دانشگاه‌های ممتاز را برای تحصیل شناسایی می کنند.

الزام دانشجویان بورسیه برای تحصیل در دانشگاه های ممتاز

وی به مزایای دیگر دسته بندی دانشگاه‌های خارجی پرداخت و افزود: سازمان امور دانشجویان با توجه به هزینه‌ای که دانشجوی بورسیه برای کشور دارد، اصرار دارد که این دانشجویان در دانشگاه های ممتاز تحصیل کنند و دانشجویان با استفاده از این دسته بندی می توانند یکی از 500 دانشگاه ممتاز را برای تحصیل انتخاب کنند.

تغییر گروه 5تا 10 دانشگاه به صورت ماهانه

وی افزود: ماهانه 5 تا 10 دانشگاه بنا به نظر کمیسیون تخصصی تغییر گروه می‌دهند و معمولا از خوب به ممتاز تغییر گروه می‌دهند.

ارزیابی دانشگاه‌های سنگاپور و کره جنوبی

مجلس آرا افزود: سایت ما مرتب به روز می‌شود. در گذشته دانشگاه‌های خوب کره جنوبی و سنگاپور در ارزیابی‌های ما نبود که اکنون آنها نیز ارزیابی شده و در این دسته بندی قرار گرفته است.

کد خبر 278945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha