دادستان نظامی استان کرمان از رسیدگی دقیق به پرونده قصور مأمور پلیس‌راه در مرگ دانش‌آموزان قلعه‌گنجی خبر داد.

عليرضا بيگ‌مرادي گفت: در مورد حادثه مرگ تأسف‌بار چند دانش‌آموز در جريان تعقيب يك وانت‌بار، پرونده‌اي در دادسراي نظامي ناحيه جيرفت تشكيل شده است. بخشي از پرونده كه مربوط به تخلف راننده وانت‌بار است، در دادسراي عمومي در حال رسيدگي است و قسمتي از پرونده كه به تخلف مأمور پليس راه ارتباط دارد در دادسراي نظامي مطرح است.

دادستان نظامي استان كرمان افزود: قطعا به اين پرونده با دقت و قاطعيت رسيدگي و نتيجه آن اعلام مي‌شود. اما ماجرايي كه دادستان نظامي استان كرمان به آن اشاره دارد، ظهر روز دوشنبه 28مهرماه در نزديكي قلعه‌گنج كرمان رخ داد و جان 3دانش‌آموز را گرفت. ميلاد غلامي، يكي از دانش‌آموزاني كه از اين حادثه نجات يافته، مي‌گويد:

آن روز پس از اينكه زنگ مدرسه خورد من و برادرم اميررضا و 6نفر ديگر از دوستانمان كه همه اهل قلعه‌گنج بوديم به طرف جاده آمديم تا با يك خودروي عبوري به روستايمان برگرديم. وانت سفيدرنگي كه فرد ميانسالي پشت فرمانش نشسته بود مقابلمان توقف كرد. من جلو نشستم و برادرم و بقيه بچه‌ها به قسمت بار وانت رفتند و خودرو به‌راه افتاد. وقتي به سه‌راهي اسلام‌آباد رسيديم ناگهان خودروي پليس راه كه در كنار جاده ايستاده بود دنبالمان حركت كرد و مأمور پليس از پشت بلندگو گفت: خودروي وانت سمت راست توقف كن. ميلاد ادامه مي‌دهد:

راننده وانت امابه مسيرش ادامه داد. وقتي ديدم سرعت وانت خيلي زياد است به راننده گفتم توقف كن تا ما پياده شويم اما گوشش به اين حرف‌ها بدهكار نبود. بچه‌هاي پشت‌سر هم كه متوجه ماجرا شده بودند از ترس فرياد مي‌زدند و از راننده وانت مي‌خواستند توقف كند. راننده وانت بدون‌توجه به فرمان ايست پليس هرلحظه سرعتش را بيشتر مي‌كرد و خودروي پليس نيز به تعقيب او پرداخت. حتي وقتي وانت كمي سرعتش كم شد، يكي از بچه‌ها از بالاي ماشين بيرون پريد تا اينكه در جاده اصلي، ماشين پليس خودش را به وانت رساند و در همين هنگام وانت واژگون شد. همان لحظه من به بيرون پرت شدم و اما بقيه دچار صدمه شدند. در اين حادثه علي‌رضا و يونس در دم جان باختند و يكي ديگر از دانش‌آموزان به نام يوسف در بيمارستان جانش را از دست داد و 2دانش‌آموز ديگر نيز در بيمارستان بستري شدند.

کد خبر 278878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha