همشهری‌انلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اقدام‌های کشورهای غربی را در بحران اوکراین، ناقض اصول و قوانین دموکراتیک توصیف کرد.

لاوروف

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجمع شورای سیاست دفاعی و خارجی در مسکو اعلام کرد:« شرکای غربی ما نقشی غیرسازنده در اوکراین ایفا کردند.زیرا آنها اصول مربوط به دموکراسی خودشان را زیر پا گذاشتند و از افراط‌گرایی حمایت کردند. آنها می‌خواهند به ما بلوف بزنند و روس‌ها و روس‌زبانان را در اوکراین تحقیر کنند .»

به گزارش واحد مرکزی خبر  به نقل از خبرگزازی شین هوا از مسکو ، لاوروف افزود:‌«‌ ماهیت تحریم‌های غربی نشان داد آنها خواستار چیزی بیشتر از تغییر سیاست‌های روسیه هستند. آنها خواهان تغییر رژیم ما هستند.»

وزیر امور خارجه روسیه گفت: از اعمال تحریم‌های غربی علیه دیگر کشورها به شکلی استفاده می شود که « این تحریم‌ها به بخش‌های اجتماعی و اقتصاد آسیبی نرساند اما این تحریم‌ها به صورت گزینشی نخبگان کشور را هدف قرار داده است.»

لاوروف افزود: «در حال حاضر همه چیز فرق می‌کند. رهبران غربی آشکارا می‌گویند تحریم‌ها با هدف تخریب اقتصاد روسیه و تحریک اعتراضات عمومی اعمال شده‌اند.»

علاوه بر این ، لاوروف از رهبران همه کشورهای جهان خواست درباره رویکردهای روابط بین‌الملل بر اساس قوانین بین‌المللی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

کد خبر 278800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha