معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمایشی طرح کیفی ‌بخشی فعالیت‌های پنجشنبه‌های مدارس، گفت: ۲۱۵۱ مدرسه ابتدایی در سطح کشور به‌طور آزمایشی این طرح را اجرایی کردند که درصورت موفقیت آن، ادامه پیدا کرده و در غیراین صورت متوقف می‌شود.

مدرسه-دانش آموزان

حميدرضا كفاش با بيان اينكه براساس قانون، فعاليت مدارس در 5 روز ابتدايي است و در دولت جديد تصميم بر اين شد كه در سال تحصيلي ۹4-۹3 برخي از مدارس ابتدايي در كشور، پنجشنبه‌ها باز باشند، گفت: در اين روز برنامه‌هايي مانند سرود، كتابخواني، نمايش، اردوهاي داخل و خارج مدرسه و فعاليت‌هاي قرآني به‌صورت داوطلبانه انجام مي‌شود كه تاكنون بيشتر دانش‌آموزان از آن استقبال كرده‌اند. هيچ كدام از اين فعاليت‌ها نمره‌دار نيست و جزو فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري است.

وي با اعلام اينكه بخشي از هزينه اين كلاس‌ها را آموزش و پرورش و بخشي از آن را اوليا تأمين مي‌كنند، گفت: اين طرح توسط پژوهشگاه تعليم و تربيت در حال ارزشيابي است و اگر تا اسفند‌ماه نتيجه اين ارزشيابي مثبت باشد، ساير مدارس نيز به اين طرح مي‌پيوندند وگر نه، ما هيچ تعارفي نداريم و اجراي اين طرح متوقف مي‌شود. معاون وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه خانواده‌ها هرگز نبايد تربيت فرزندان‌شان را به كسي واگذار كنند، گفت: متأسفانه بسياري از خانواده‌ها تربيت را به مدرسه واگذار كرده‌اند كه همين ريشه بسياري از مشكلات است. ما بايد بپذيريم متولي صفر تا صد فرزندان‌مان، خودمان هستيم. بسياري از اين معضلات به‌دليل كنار كشيدن خانواده از مقوله تربيت است.

 

کد خبر 278798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha