یک نماینده، دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در مدارس واگذار شده از سال آینده را بدون اشکال دانست.

مدرسه-دانش آموزان

در خبري كه خبرگزاري نسيم 28آبان منتشر كرده، دكترغلامعلي حدادعادل درباره گمانه‌زني‌ها براي دريافت شهريه از اولياي دانش‌آموزان در مدارس دولتي عادي كه به بخش غيردولتي واگذار شده گفته است: دريافت وجه از اوليا در مدارس واگذار شده از سال آينده اشكالي ندارد و تصور مي‌كنم مشكل قانوني در اين زمينه وجود نداشته باشد.

به اين ترتيب احتمال اينكه از سال آينده تحصيلي والديني كه فرزندشان در مدارس دولتي عادي واگذار شده به بخش خصوصي تحصيل مي‌كنند مجبور به پرداخت پول شوند وجود دارد. حداد عادل همچنين درباره به‌كار‌گيري معلمان بي‌تجربه با حقوق پايين توسط مؤسسان غيردولتي در مدارس دولتي واگذار شده كه يكي ديگر از نگراني‌هايي است كه در اين زمينه وجود دارد، گفت: نمايندگان در اين‌باره در حال بررسي هستند و اگر كسي كه مدرسه را تحويل گرفته، بخواهد معلم ارزان و شهريه‌گران از اوليا بگيرد و به فكر سوداندوزي باشد، نتيجه منفي به‌دنبال خواهد داشت.

حدادعادل گفته واگذاري مدارس دولتي به بخش خصوصي را كمك به آموزش و پرورش، دولت و به كساني مي‌دانم كه مي‌خواهند مدرسه غيرانتفاعي[دولتي] ايجاد كنند. اصل اين فكر غلط نيست اما بايد در آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن دقت شود كه اين مدارس در اختيار چه كساني قرار مي‌گيرد. اگر قرار باشد نگاه صرف اقتصادي به اين مدارس باشد، اين روش غلط است.

سابقه يك موضوع

آغاز زمزمه‌ها درباره احتمال دريافت شهريه در اين مدارس در حالي است كه معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس غيردولتي يك‌ماه پيش در پاسخ به پرسش‌هاي همشهري درباره واگذاري مدارس دولتي عادي با دانش‌آموزان و مسائل حواشي آن اعلام كرد كه مدارس دولتي به هيچ وجه واگذار نشده‌اند بلكه به مؤسسان مدارس غيردولتي سپرده شده‌اند.

مرضيه گرد در پاسخ به اينكه آيا قرار است در ازاي تحصيل دانش‌آموزان در مدارس سپرده شده به مؤسسان مدارس غيردولتي از والدين دانش‌آموزان شهريه‌اي دريافت شود، اعلام كرد: هرگز چنين چيزي مدنظر نيست و قرار نيست بابت تحصيل در مدارسي كه به مؤسسان مدارس غيردولتي سپرده شده از اولياي دانش‌آموزان وجهي دريافت شود. به مؤسسان تأكيد كرده‌ايم حق ندارند حتي يك ريال از دانش‌آموزان اين مدارس دريافت كنند و نظارت مستمر داريم تا اين امر محقق شود و طرح براساس آنچه تدوين شده به نحو مطلوب اجرا شود.

اين در شرايطي است كه برخي نمايندگان مجلس، بسياري از كارشناسان، رسانه‌ها و صاحب‌نظران و حتي مؤسسان برخي مدارس غيردولتي از طرح واگذاري مدارس دولتي عادي به غيردولتي كه آموزش و پرورشي‌ها آن را بسته حمايتي از مدارس غيردولتي مي‌خوانند انتقاد كرده‌اند. در كنار تذكرهاي مسئولان و كارشناسان، اين والدين هستند كه بيش از همه درباره آينده اين مدارس نگران هستند؛تا‌كنون كيفيت آموزش مهم‌ترين نگراني بود كه البته حالا پرداخت شهريه هم به آن اضافه شده است.

 

کد خبر 278796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha