رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر که سفرکارت‌های اعتباری جدید تا آخر امسال رونمایی می‌شوند، گفت: مبلغ درنظر گرفته شده برای سفرکارت‌ها چند برابر درآمد هر شخص است.


مسعود سلطاني‌فر اين خبر را در حاشيه امضاي تفاهمنامه توسعه همكاري‌هاي مشترك ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كه در محل وزارتخانه آموزش و پرورش انجام شد، اعلام كرد. سلطاني‌فر با تأكيد بر استراتژي سازمان ميراث فرهنگي در گردشگري داخلي امكانات وزارت آموزش و پرورش را در بخش ساماندهي گردشگران داخلي به‌ويژه در زمان تعطيلات قابل توجه خواند. رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: وزارت آموزش و پرورش يك ميليون كارمند و 750هزار بازنشسته دارد و 13ميليون دانش‌آموز نيز مخاطب آن هستند.

سلطاني‌فر همچنين در پاسخ به سؤال ايسنا درباره سفركارت‌هاي اعتباري براي فرهنگيان گفت: در حال حاضر طرح كارت‌هاي اعتباري سفر توسط چند دستگاه در حال آماده‌سازي است كه مانند كارت‌هاي گذشته نيستند.

او گفت: متأسفانه در گذشته عده‌اي سفركارت‌ها را دريافت مي‌كردند و با درصد كمتري نقد مي‌كردند، بدون آنكه به سفر بروند.علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش نيز در مراسم امضاي تفاهمنامه گردشگري وزارت آموزش و پرورش با سازمان ميراث فرهنگي براساس آنچه خبرگزاري ايرنا بر خروجي خود مخابره كرد گفت: با توجه به اينكه آموزش و پرورش حدود يك ميليون فرهنگي و 750هزار بازنشسته دارد، مي‌توانيم از امكانات ميراث فرهنگي براي همكاران فرهنگي و تجهيز مراكز وابسته به آموزش و پرورش و مدارس براي توسعه گردشگري بهره ببريم. به گفته علي اصغر فاني، آموزش و پرورش در مسير انتقال فرهنگ با كمك سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مي‌تواند اقدامات مؤثري صورت بدهد.

به گفته وزير آموزش و پرورش، در تفاهمنامه دوجانبه وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي، به‌منظور آموزش مربيان هنرستان‌ها، هنرجويان و تعريف رشته‌هاي جديد پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گرفته كه گام مهمي براي ماندگاري صنايع‌دستي كشور است.

کد خبر 278795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha