شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت نانو داروی نانوویریسیدیز موفق به ساخت نانودارویی با نام nanoviricide شده است که به راحتی ویروس ابولا را به دام می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، این شرکت داروهای منتخبی برای مبارزه با ابولا ارایه کرده که آزمایش‌های حیوانی آن زیر نظر موسسه تحقیقات پزشکی ارتش آمریکا انجام شده است. این نانوداروی جدید نیز در حال طی مراحل آزمایشی است.

داروی nanoviricide از دو بخش مختلف تشکیل شده و به یکدیگر متصل است؛ بخش اول یک لیگند متصل شونده به دارو است که از روی گیرنده‌های سلول میزبان که ویروس به آنها متصل می‌شود تقلید شده است. بخش دوم نیز یک زنجیره پلیمری است که شباهت زیادی به سطح سلول‌های میزبان دارد و ویروس به آنها متصل می‌شود.

به تازگی پیشرفت‌های زیادی در نمایان شدن اهمیت گیرنده‌های سطح سلول و فاکتورهایی که ویروس از آن‌ها برای اتصال به سلول استفاده می‌کند، انجام شده است. با درک این مکانیسم‌ها، این شرکت موفق به طراحی مجدد لیگندهای ضد ابولا شده است.

انیل دیوان از مدیران شرکت نانوویریسیدیز می‌گوید: لیگندهای ضد ابولا باید روی داروهای قدیمی منتخب ضد ابولا قرار گیرند. با این راهبرد، ویروس ابولا قادر به فرار کردن نخواهد بود حتی اگر از جهش‌های سریع برای این کار استفاده کند زیرا ما از لیگندهایی برای به دام انداختن آن‌ها استفاده می‌کنیم که این ویروس برای اتصال به سلول به آنها نیاز دارد.

کد خبر 278749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha