همشهری آنلاین: کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» مشتمل بر اندیشه‌های سیاسی حضرت آیت الله خامنه‌ای، توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش مهر، کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا در حجم 532 صفحه و در قطع رقعی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

فلسفه سیاسی دانشی است که با رویکرد و روش عقلانی پیرامون مطلوبیت‌های حیات سیاسی انسان‌ها بحث می‌کند و به دنبال این است که «بهترین نوع زندگی اجتماعی»، «بهترین رژیم سیاسی»، «بهترین تعامل اجتماعی» و «بهترین غایات زندگی سیاسی» را تبیین نماید.

فلسفه سیاسی بر خلاف سایر دانش‌ها و گرایش‌های دانش سیاسی، از روزمرگی علم سیاست و عینی‌گرایی جامعه‌شناسی سیاسی و جزئی‌نگری فقه سیاسی فاصله می‌گیرد و به عنوان رویکردی کلی، دائمی و فرا زمانی به حیات سیاسی نظر دارد.

اين کتاب، فلسفه سیاسی آیت‌الله‌ العظمی سید علی خامنه‌ای را بر اساس روش پرسش‌گری سیاسی در پاسخ به بیست پرسش اساسی در شش محور کلی روش فهم و مبانی فلسفه سیاسی، مناسبات زندگی فردی و اجتماعی و حقیقت حیات شهروندی و جایگاه حکومت و شهریاری و جهتگیری‌های غایی و آرمانی در فلسفه سیاسی، سامان یافته است.

ویژگی این کتاب، توجه محقق آن به نوآوری‌های فکری، ادبیات نوین، پایبندی به صبغه فلسفی از طریق پیوند بنیادهای نظری با سامانه‌های عملی، رعایت جامعیت موضوع و ابعاد فلسفه سیاسی است.

کد خبر 278729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha