همشهری آنلاین: یک وب‌سایت روسی مجموعه‌ای از تصاویر زنده هزاران دوربین مدار بسته تحت شبکه را که دارای رمز عبور ضعیف هستند منتشر کرده‌ است. این وب‌سایت ادعا می‌کند برای افزایش آگاهی مردم از امنیت دوربین‌های تحت شبکه (IP Cams) دست به این کار زده است.

به گزارش وب‌سایت تک‌تامیز، این وب‌سایت روسی مجموعه‌ای از تصاویر هزاران دوربین مداربسته از ۱۵۲ کشور جهان را منتشر کرده‌ و می‌گوید که به آسانی آن‌ها را هک کرده‌است. اکثر این دوربین‌ها دارای رمز عبور بسیار ساده و یا حتی پیشفرض هستند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه امکان دیدن تصاویر دوربین از طریق شبکه و یا اینترنت را فراهم می‌کند. اکثر کاربران این دوربین‌ها، رمز عبور و کلمه کاربری پیشفرض دوربین را تغییر نمی‌دهند.

مدیران این وب‌سایت می‌گویند تنها قصد افزایش آگاهی مردم در زمینه امنیت دوربین‌های تحت شبکه را دارند. البته بسیاری نیز به فعالیت این وب‌سایت واکنش منفی نشان داده‌اند و می‌گویند انتشار این تصاویر بسیاری را در معرض خطر سرقت از منزل با محل کار و یا دزدی اطلاعات قرار می‌دهد.

این وب‌سایت یک سیستم فید خودکار دارد که ماهیانه هزاران تصویر زنده از دوربین‌های مداربسته مختلف را اضافه می‌کند. با وجود اینکه افراد می‌توانند درخواست حذف تصاویر دوربین مربوط به خود را بدهند اما تاکنون هیچ کسی چنین درخواستی ثبت نکرده‌است. این امر نشان دهنده توجه کم مردم به امنیت دوربین‌های مداربسته دارد.

کریستوفر گراهام، کمیسونر اطلاعات دولت انگلیس اعلام کرده از مدیران این وب‌سایت درخواست دارد تا قبل از مسدود کردن آن و برخورد قانونی، فعالیت خود را متوقف کنند و از مردم نیز خواسته تا توجه بیشتری به امنیت دوربین‌های تحت شبکه خود کنند.

کد خبر 278699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha