همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه، شامگاه جمعه برخی خبرسازیها مبنی بر ارائه طرح و پیشنهاد جدید از سوی کشورهای ۱+۵ به ایران و پردازشهای پیرامون آن را بی اساس خواند.

به گزارش ایرنا، «مرضیه افخم» در بیانيه‌ای گفت: «در سه روز گذشته، مذاکرات فشرده و متعدد دو جانبه و چندجانبه بر اساس طرح ها و ابتکارات متعدد تیم مذاکره کننده ایرانی که آخرین آنها در مسقط پایتخت عمان پیشنهاد شد، صورت گرفته است و مذاکرات در سطوح مختلف کارشناسی و سیاسی همچنان ادامه دارد.»

وی در همین زمینه افزود: «هیچگونه طرح جدیدی از طرف کشورهای ٥+١ ارایه نشده است.»

برخی رسانه های غربی اخباری از ارائه طرح و پیشنهادهای جدید از سوی وزیر امور خارجه انگلیس و برخی دیگر از کشورهای عضو گروه 1+5 منتشر کردند. برخی منابع مطلع می گویند پیشنهادهای جدید در حد یک ایده است و عنوان طرح بر آن اطلاق نمی شود. عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران پیشتر گفته بود که اگر اراده سیاسی در گروه 1+5 باشد، ایده های مطرح شده برای توافق جامع کفایت می کند.

نهمین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 شامل کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در وین پایتخت اتریش در جریان است.

کد خبر 278682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha