معاون اول رئیس‌جمهور روز پنجشنبه از فاز نخست پروژه آزادراه تهران- شمال بازدید کرد تا در حضور وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان تصمیمات جدیدی برای پیشبرد این طرح اتخاذ شود.

بزرگراه شمال- تهران

بر اين اساس بنياد مستضعفان كه محمد سعيدي‌كيا را در راس خود مي‌بيند، ضرب‌الاجل جديدي را براي تكميل قطعه اول اين آزادراه تعيين و اعلام كرد كه تا 2سال ديگر اين بخش از پروژه به سرانجام خواهد رسيد. اين قطعه از آزادراه مي‌تواند پيش از بهره‌برداري قطعات ديگر آزادراه، زير بار ترافيكي برود و مسير فعلي تهران چالوس را 60كيلومتر كوتاه كند.

در جريان بازديد اسحاق جهانگيري همچنين اعلام شد كه طرح‌هاي ديگر راه‌هاي ارتباطي به شمال كشور شامل جاده فيروزكوه، هراز و رشت نيز به‌زودي تكميل خواهد شد. بر اين اساس طبق برنامه‌ريزي انجام شده محور فيروزكوه تا پايان امسال، محور هراز تا شهريور سال 95و محور رشت نيز تا سال 95به‌صورت كامل مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند. معاون اول رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بايد هر چه سريع‌تر براي تأمين مالي و يافتن سرمايه‌گذار براي قطعات دوم و سوم آزادراه تهران- شمال اقدام شود، گفت: اميدواريم با توجه به عزم جدي دولت براي سامان يافتن پروژه‌هاي بزرگ، مردم به‌زودي شاهد انجام اقدامات جدي در پروژه آزادراه تهران- شمال نيز باشند.

وزير راه و شهرسازي نيز با اشاره به اينكه آزادراه تهران - شمال با توجه به گران قيمت بودن آن 3دوره حيات داشته است كه براي بار سوم اين پروژه با رستاخيز جديد مواجه شده است، توضيح داد: قطعه اول اين پروژه به طول 32كيلومتر موجب كاهش بيش از 60كيلومتر از مسير مي‌شود و بيشترين صرفه جويي در مصرف انرژي را در پي دارد. اين قطعه در حال حاضر بيش از 47درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

عباس آخوندي با تأكيد بر لزوم برنامه‌ريزي براي ساخت قطعات 2و 3اظهار كرد: افزايش ظرفيت جاده چالوس مورد نياز منطقه است و اين برنامه همزمان با عمليات ساخت آزادراه اجرايي مي‌شود. وي افزود: قطعه 4آزادراه تهران - شمال كه در دولت قبل با اصرار زير بار ترافيك رفته است، 93درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه بايد براي تكميل آسفالت، خروجي‌ها و ايمن‌سازي‌ آن اقدام لازم صورت گيرد و انجام كامل اين پروژه در دستور كار قرار دارد. وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: مردم 18سال مرتب خبرهايي در مورد اين پروژه شنيده‌اند و برآوردها اين است كه با قيمت‌هاي فعلي تكميل اين آزادراه نزديك به 10هزار ميليارد تومان هزينه دارد كه شامل هزار ميليارد تومان در قطعه يك، 8500ميليارد تومان در قطعات 2و 3و 30ميليارد تومان براي تكميل قطعه چهارم لازم است و افزايش ظرفيت جاده چالوس نيز هزينه‌هايي را در بر دارد.

کد خبر 278627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha